11/11/11 SEMUA ORANG MENGGELABAH DOK PULUN TULIS KAT FACEBOOK

Posted in 11 November, 2011
by wan_cikgumuzik

Macam menggelabah jerr aku tgk rakyat2 Malaysia nih kan?? Ada jerr tarikh yang mcm nih, semua menggelabah pulun nak tulis kat FB kan?? Huhuhuhu.. Yang bestnya, tak kira tua atau muda.. Suma pakat2 dok tulis.. Lepas tuu syok sendiri.. Hihhihihi... Kelakar la plak aku tgk.. Tapi aku tak kisah laa diaorg nk tulis apa kan.. Cuma aku agak terkilan laa jugak sbb sepatutnya banyak lagi tarikh yang patut diingati dan diraikan walaupun nombornya tak seunik no 11.11.11 nih..
Yang paling best lagi bila ada yang siap buat ucapan khas plak tuhh sempena tarikh tuu kan?? Alamakk... Mentang2 laa tarikh tuu datang sekali jerr seumur hidup kan?? Sbb tuu laa pakat2 dok pulun tulis kan?? Suka ati korang lah kan?? Lagipon aku rasa lebih bagus korang hafal tarikh2 penting dalam islam nih kan?? Banyak lagi kan?? Yang paling kesal bila masing2 jadi mcm tak sabar2 nak tggu tarikh 11/11/11 nih.. Kalau tak sabar nk tggu bulan puasa xpe laa jugak kan?? Taksub betol mereka ttg tarikh nih kan??
Aku rasa laa kan, sepetutnya mereka yg taksub ngan tarikh 11/11/11 nih sepatutnya berfikir adakah Allah SWT masih memberi nyawa kat kita ataupun tak sempat nak melihat matahari 11/11/11 tuu kan?? Yang tuu lebih baik dari buat ucapan yang bukan2 sempena tarikh keramat nih.. Entah lah.. Apa yang pasti, nampak sangat laa benda lain lebih penting dari nak fikir pasal benda2 yang mengarah ke arah keislaman kan? Cuba fikir sejenak.. Cuba korang timbulkan rasa syukur kerana masih bernafas di tarikh keramat nih..
Walau apa pon cara sambutam korang, aku tak kisah.. Cuma nak ingatkan jerrr.. INGAT SIAPA YANG CIPTA TARIKH TUU.. dan jangan lupa jugak SIAPA YANG MENYEBABKAN TARIKH TU UJUD.. Bertakafur sejenak dan fikir dalam2.. Jangan nak menggelabah wish sana, wish sini sampai lupa siapa penciptanya..


Ok lah.. Setakat sini sajer bebelan aku nihh... Selamat menyambut tarikh 11/11/11 yang aku sendiri tak tau apa yg best sgt tuhh.. Hahahahhaha..


LIKE FB AKU JOM..!!