EMAIL KENA SPAM LEPAS KOMEN ENTRI BLOG | APA KES??

Posted in 16 November, 2011
by wan_cikgumuzik

Email kena spam??? Itu lah kenyataanya.. Korang mesti tak selesa kan bila email korang kena spam kan? Apa yang dikitakan email kena spam nih?? Yaaa.. Korang menerima email yang tak diundang dan membuatkan korang rasa semak kepala bila bukak email dan terpaksa padam banyak sangat email2 yang tak diundang nihh... Aku tahu ramai yang mengalami nasib yang sama ngan aku nihh.. Memang menyakitkan hati bila bukak email dan kena padam msg2 yang tak boley blah untuk dibaca..
Korang perasan tak bila korang komen kat sesetengah entri kat blog kawan2 korang, then lepas tuu korang akan terima pelbagai email dari blog yang korang komen tuh?? Kadang2 sampai orang lain komen kat entri yg korang komen tuu pun dia hantarkan notis kat email korang kan?? Kepada yang kaki2 pengomen tuhhh mesti dapat punya kan?? Mesti korang rimas dengan email2 notis yg mcm tuu.. Padahal kita bukannya mintak pon email2 tuu semua.. so, bermakna itu adalah email yang tidak diundang atau SPAM..!! Rimas sioottttt...!!
Apa yang pasti, kejadian nih berlaku bila korang komen kat blog2 yang menggunakan hosting sendiri dan berbayar.. Kalau komen kat blog yg guna blogspot pun kadang2 dapat jugak email spam tuhh.. tuu pon kalau tuan blog tuu gunakan aplikasi lain utk kita tulis komen.. Terus terang aku nk bgtaw yg aku sangat tak suka ada email2 yang mcm tuu.. hantar email sekadar notis bahawa ada org lain komen kat entri tuu.. Alahhh.. kesian laa kat  email aku tuhh.. penat laa nk padam email2 spam nih.. 


Yang pasti, sistem yg pengguna wordpress aktifkan tu ada setting dia yang boleh dibuang dan tak aktifkan sistem meng'spam' email orang.. Bukan apa.. Sebab aku nihh pengomen tegar dan ada jugak blog yg guna wordpress nihh tak spam pon email aku... Bermakna, benda tuu boleh di'off'kan betul tak??
Apa yang aku nak sampaikan di sini, hentikan spam email kawan2 korang... Kalau nak promot blog pon, jangan sampai spam email kawan2 korang.. Harap pengguna2 hosting berbayar tuu turn off kan laa sistem tuu yerr.. Banyak keburukannya.. Antaranya ialah, orang akan komen sekali jerr kat entri korang tuhh.. Kompom2 orang tak akan komen dah sbb dah tahu dah.. Kalau komen kat entri korang, email mesti kena spam punya.. Betul tak?? So, untuk kebaikan korang, hentikan spam email org yerr.. Jangan sampai orang tak masuk dah blog korang sbb panas hati email kena spam..


Ok semua... Sekian sahaja luahan hati aku nihh..


JOM LIKE fb AKU JOM..!!