WANG YANG BANYAK TIDAK BOLEH BELI CINTA

Posted in 12 January, 2016
by wan_cikgumuzik

Duit banyak leh bawa bahagia kaa? noo lahh... Tahu kan bahagia tu datang dari mana?? walaupun ianya hanya subjektif.. namun ianya sangat penting dalam hidup utk merasa BAHAGIA tuhh..

Tahu tak bahawa dengan wang yang banyak kita tak akan boleh beli CINTA..?? Hahahahha... Yes.. Wang banyak hanya boleh beli wanita sahaja... Berapa ramai wanita pun boleh dibeli.. Namun.. Bukan Bahagia yg kita akan perolehi.. Yaa... Mungkin kita hanya peroleh KEGEMBIRAAN sahaja... Tapi apa guna gembira kalau tak bahagia??

Cuba renung2 kembali apa beza gembira dan bahagia.. Banyak bezanya kan???  Bahagia adalah sebuah perasaan yg kita hanya dapat rasa di dalam jiwa sanubari kita sebagai manusia kann.. Gembira pula adalah sesuatu yg membuatkan kita ketawa dan ianya boleh nampak jika kita gembira..

Wang yang banyak belum tentu boleh buat kita Bahagia dan mungkin hanya boleh buat kita gembira sahaja... Di mana kebahagiaan tuu?? Bagaimana mahu cari?? Adakah boleh dibeli dengan wang yang banyak tuu???

Jawabnya TIDAK..!! Hanya cinta sahaja yang akan beri bahagia... dan sudah pasti CINTA TIDAK BOLEH DIBELI DENGAN WANG yang banyak... Jika kita mendapat cinta dari wang yang banyak.. Sudah pasti cinta itu hanyalah PALSU semata2... Jadinya.. Kenali lah betul2 orang yg kamu harapkan untuk memberi cinta kepada kamu secara Percuma... 

Bahagia dalam kepuraan juga banyak terjadi apabila segalanya kerana wang... Dan ianya sudah pasti menampakkan sesuatu yang menggembirakan.. Namun.. Itu semua hanyalah DUSTA belaka.. sudah tiada ikhlas di jiwa hanya kerana kepuraan bahagia demi sebuah objek yang bernama WANG..!!

Pesan aku... Yang punya wang banyak...Cari lah jalan utk kecap bahagia.. Ini kerana bahagia hanya untuk Cinta.. Gembira terdapat di mana-mana... Carilah cinta yg bahagia.. Lupakan gembira yang hanya berpura-pura.. 

okbai...