iisshhhkkk..!! BEBELAN atau TIPS ? (karenah blogwalking)

Posted in 30 May, 2011
by wan_cikgumuzik

Salam hormat dan salam Bloger.. Ini merupakan entri pertama cikgu yang berbaur bebelan atau letaran... Bukan xde bahan dan tak ada idea nak update.. Cuma kali ni rasa x tertahan nak menanggung derita yang disimpan sorang2 nih.. Rasa cikgu perlu syer jugak ngan kawan2 semua..


Bla bla bla bla bla dan bla... Bosan kan kalau dengar org berleter kan?? Tak apa.. Cikgu tetap nak berleter jugak..!! Yang tak suka, tak payah baca dan kepada yg suka, teruskan bacaan anda.. Insyaalah ada benda baik yg cikgu nak sampaikan kat kawan2 semua.. 

LETERAN BAB 1


Leteran ini mungkin akan membuatkan ada yang terasa hati dengan kata2 cikgu nih terutama bloger2 baru yg mcm cikgu nih.. Cikgu ingin memohon maaf terlebih dahulu.


Kenape ada bloger yang datang ke blog kita dan tinggalkan jejak dengan berkata "saya follow blog ini.. follow me back please.." Semua pernah jumpak kan ayat nih yang di paste ke shoutbox kita dan rakan2 bloger kita yang lain kan???


Kalau dia follow x pe jugak paste ayat mcm tu kan? Nie just paste jerr ayat tu ke semua shoutbox dengan harapan org akan pergi follow dia semula.. Kenape benda begini harus dijadikan budaya?? Tak manis kan??? Pendapat cikgu laa...


Alasannya Blogwalking kalau ditanya.... Kepala hotak kau blogwalking mcm tuhh..!! Haaa... Kan dh kena maki.. Bukan cikgu marah sbb tak follow cikgu... cikgu no hal punya bab2 follower nih sbb cikgu berbloging bukan sbb follower.. Ada objektif lain yg perlu cikgu laksanakan.. 


Berbalik kepada blogwalking, rasanya nak paste2 ayat kat shoutbox org seperti "blogwalking di sini.. apa khabar tuan rumah..??" tentu semua bloger boleh terima kan sbb dia tahu org tuu mmg datang blogwalking bukan nk datang kutip follower secara paksa dengan memberikan ayat2 yang menipu..


Bagi cikgu, sejuta follower pun tak guna kalau hanya ada satu pembaca kan?? Berazam lah wahai rakan2.. Cari lah pembaca... Jangan cari follower... Nak cari follower, lain caranya... Blogwakling jugak boleh dapat follower sekiranya rakan kita membalas jejak dan suka dengan blog kita, mereka pasti akan follow kita kan??


Di sini cikgu nak tekankan isu keikhlasan kita follow org.. Harap yang suka blogwalking dengan mempaste2 kan ayat yang memaksa rakan2 kita follow blog kita, hentikan budaya itu.. Bukan semua org bodoh dan akan tertipu dengan kata2 manis sang penipu tuu.. 


LETERAN BAB 2


Bagaimana nak mendapatkan follower yang banyak dalam masa yang singkat dan cepat dan org follow kita tanpa rasa terpaksa atau hanya menjadi follower tetapi bukan pembaca? 


Insyaalah cikgu amalkan benda nih dan dapat Follower yang ramai Dalam masa hanya 2-3 bulan sahaja.. Cara2nya begini...


1. 


bersambung pada episod yang akan datang....


sekian terima kasih


P/S : kalau nak tahu cerita selanjutnya, sila alert dengan tajuk BEBELAN atau TIPS?? ( Tajuk bebelan)