iisshhhkkk..!! BEBELAN atau TIPS? (bloger hentam bloger pasal TRAFIC)

Posted in 19 June, 2011
by wan_cikgumuzik

Assalamualaikum, salam ukhwah dan salam satu bloger.. Bloger hentam bloger pasal trafic sememangnya bukan perkara baru dalam dunia blog nih kan?? Kenape harus ada hentam menghentam??? Kenape harus kau hentam aku dan aku hentam kau? 
Dah tak de benda lain ker nak buat selain meninggalkan komen2 berbentuk hentaman dan kutukan??? Banyak kan persoalan di sini kan?? 


Korang dengar sini bebelan aku.. Baca sampai habis ok..!!


Bagi aku hentam menghentam nih dh jadi perkara biasa dan dah mual dengan hentaman bloger2 yg mungkin tak senang dengan aku atau dengan entri2 aku yang kadang2 berbaur seks, cerita panas atau gambar2 yang separuh lucah nih.. kebanyakannya menghentam aku pasal trafic..
Kenape ada yg harus risaukan trafic aku tinggi atau rendah??? Kalau trafic aku tinggi sekali pun, aku rasa aku yang kaki blogwalking nih tak terlepas untuk memberi trafic kepada korang kan?? kenape ada yang kisah pasal tuu?? Pasal hati yang busuk kerr??? Pasal trafic kau rendah ker??
Aku akui, hampir semua bloger berblog untuk mencari pendapatan sampingan. Trafic tinggi, income pon tinggi lah kan??? Tapi kenape harus menghentam org kalau korang merasakan yang tarfic blog kawan korang tuu tinggi??  Takkan kau nak pukul canang mengutuk semua entri2 yang korang rasa boleh dapat trafic tinggi??
Kau pukul canang kritik org tuu.. dan mengeluarkan kata2 kesat dengan berkata " alahhh.. Entri nih nak tarik trafic jerr.. Pegi mampos laa kau dengan entri like hell mcm ni.. " Dan banyak lah lagi kritikan2 yg memang tak membantu para bloger utk terus mempunyai semangat utk berblog..
Dan budaya hentam menghentam nih bukan semua org yang macam tuu.. Ada sesetengah jerr puak2 yang sebegini perangai dia... Ada kumpulan yang tertentu saja yang suka menghentam org dalam dunia maya nih... Tak tahu lah kenapa harus komen yang berbentuk hendak menjatuhkan dan melemahkan semangat seseorang bloger kan??? Apa niat mereka sebenarnya??
Kalau tak suka ngan entri seseorang, tak payah komen apa2.. Just ignore.. Kau duduk saja sorang2 dalam blog kau tu.. Jangan tgk blog org lain... Hati kau pon senang.. Cuba laa bagi komen yang membina dan menaikkan semangat seseorang bloger tuu.. Jangan asyik nak kondem orang saja.. Cermin diri kita dan fikir dalam2 apa kelemahan kita.. Senang jer kan?? Jangan nak cari kelemahan org lain.. Jangan nak kutuk kelemahan  org lain..


Tak boleh ke kita nak ujudkan satu komuniti bloger yang ceria, saling bantu membantu, bersatu dan sentiasa gembira... Bersatu lah wahai bloger.. Hentikan hentaman2 yang tak berfaedah tuu.. Trafic aku tinggi, sbb usaha aku.. Trafic kau rendah, sbb usaha kau.. Lu pikir lah sendiri...


P/S : Kita tunggu tgk sape yang nak hentam aku kat entri nih.. Hahahhah... Persetankan kau..!!