iisshhhkkk..!! BAHASA PELIK KISAH PETAI

Posted in 11 August, 2011
by wan_cikgumuzik

Masih berkisar tentang bahasa dalam entri aku kali nih.. Hahaahaha... Suka betol aku buat entri2 yang berkaitan dengan entri yang terkemudian kan?? Tak tahu maybe dengan kesinambungan entri2 nih dapat menarik minat pembaca2 aku kan.. 


Ok ok.. Kali nih aku bukan nak cerita pasal bahasa kesat seperti entri yang lepas... Kali ni aku nak syer ngan korang salah satu bahasa yang menjadi kebanggan penduduk di sebuah daerah kat negeri Kedah Darul Aman.. Pssssssttttt... Kampong bini aku lerr tuu.. Sumber nih aku jumpak kat salah satu group dalam account FB bini aku.. awesome beb..!! Apa kata kita tengok perbualan mereka kat bawah nih... Sememangnya sangat unik dan sukar difahami.. Jom layann......


GRUK = group | CAKAT = cakap | KAPONG = kampung


Susah kan nak paham kan?? Bayangkan kalau korang dapat berbual secara live ngan mereka suma nih.. Mesti terpinga-pinga tak paham apa depa cakap kan?? Begitu lah nasib aku bila balik kampung bini aku.. kih kih kih... Tapi sekarang dah pandai dah sikit2 sbb dok belajar ngan bini aku.. Heheheehehehe..


Errrr.. Kalau korang nk tengok banyak lagi dialog yang pelik2, OPEN NEW TAB LINK NIH ok.. Korang boleh laa nk join kerr... Nak belajar kerrr bahasa Baling nihh... Tapi jangan dok ping entri kat situ plak.. Hihihihi.. Ping kat group2 yang patut dah lerr.. Hehehehehe.. Apa2 pon, bagi aku group nih TEEERRRRRBAAEEEKKKKK...!!!


APA2 PON TIPS LISA SURIHANI NIHH MEMANG BERGUNA OK..



P/S : Seronok dapat belajar bahasa yang pelbagai jenis nih.. 


SUKA BELAJAR BAHASA BALING?? LIKE LERR KAT BAWAH NIHH..


TAGS : BUDI BAHSA BUDAYA KITA, BAHSA BALING KEDAH, BELAJAR BAHASA DAERAH BALING, BAHASA DAERAH BALING KEDAH, BAHASA BALING, BAHASA KAMPUNG BALING, BAHASA KEDAH DAERAH BALING, BELAJAR BAHASA KEDAH,