DESA PERLIS DI INDONESIA | JOM BACA KALAU TAK PERCAYA

Posted in 28 December, 2011
by wan_cikgumuzik

Salam satu blogger.. Aku nihh sangat awesome ngan apa yg aku alami.. Tak sangka plak di Indonesia ada pulak nama kampung yang sama nama negerinya dengan negeri perlis.. hihihihi.. Awesome kan?? Kampung DESA PERLIS nih berada di Brandan Barat Sumatera Indonesia... Tak sangka sungguh aku bila dapat berkenalan ngan seorang rakan dari tanah seberang di sana melalu FB yang bernama Iwan Rokan Di mana beliau yang memperkenalkan nama kampung tuhh kat aku.. Menarik kan??
Korang percaya atau tidak penduduk kampung Desa Perlis tuhh percakapannya ala2 orang perlis atau org utara jugak... Tapi ada pelat2 indon laa sket.. Aku sangat teruja jugak bila Sahabat aku dari Kampung DESA PERLIS tuu menceritakan sejarah tempat tuu di mana lebih kurang asal usul kemunculan kampung tu berasal dari penduduk asal negeri perlis yang menerokai tanah di kawasan randan Barat Indonesia tuhh.. 
Aku mula2 ingat kawan aku si Iwan Rokan nihh memang budak perlis yang berpura2 nak jadi mamat indon.. Tapi ternyata aku silap.. Aku berborak ngan beliau pon melalui skype.. Ternyata beliau adalah org indon.. Dan rakan2 iwan memang orang indon.. Sebagai bukti yang kampung desa perlis itu ujud, Iwan memperkenalkan aku dengan satu FB fan page yang bernama DESA PERLIS INDONESIA dan kat situ terdapat banyak sangat gambar2 dari Desa Perlis kat indonesia tuhh.. Korang boleh laa gi tengok kat sana ok...


So aku pon tanak laa nak cite panjang2, korang gi lah berkenalan ngan sahabat aku dari indonesia tuh yerr..


LINK FB : IWAN ROKAN
LINK FB FAN PAGE : DESA PERLIS INDONESIA


So kalau korang ada apa2 pertanyaan, korang boleh laa msg dia kat fb tuhh yerr.. Kita kan serumpun... Terrrbaaeeekkkk...!!


JOM LIKE FB FAN PAGE AKU JOM..!!