ALKOHOL DALAM COCA COLA BENAR ATAU PALSU

Posted in 31 January, 2012
by wan_cikgumuzik

ALKOHOL DALAM COCA COLA BENAR ATAU PALSU | sekarang dah gempak plak kan ada alkohol dalam air brrrrrr kegemaran ramai nih kan?? Hahahaha.. Aku senenarnya tak pasti kesahihan cerita mengenai ada alkohol dalam air coke nihh.. kita tengok petikan berita di bawah nih..
ALKOHOL RAMUAN RAHSIA COCA COLA BERUSIA 125 TAHUN | Semenjak penubuhan Syarikat Coca Cola pada tahun 1886, ramuan yang terkandung dalam minuman bergas itu menjadi rahsia buat semua penggemar minuman tersebut. Ramuan tersebut diberi nama Merchandise 7X.
Bagaimanapun pada tahun 1979, beberapa wartawan menjumpai rahsia sebenar bahan berkenaan  yang ditulis dengan tulisan tangan dalam sebuah buku. Bahan tersebut sebenarnya adalah Alcohol yang disifatkan terkandung sebanyak 8 oz yang sememangnya haram untuk diminum oleh umat Islam.
Jadi sesiapa yang pernah atau masih menjadi peminat tegar minuman Coca Cola fikir-fikirkanlah yea. Kalau nak anggap fakta ini tidak betul maka teruskanlah dengan minat anda tersebut. Wallahualam.
Entah lah kan?? betul atau tak kisah nih sebab setahu aku, kalau ada alkohol pon dalam air coke nih, kalau tak melebihi 5 % kandungannya, masih halal diminum... Dan ianya akan jatuh haram sekiranya kandungan alkohol melebihi 5%..


Korang buat lah pilihan sendiri yerr.. lagipon aku bukannya minum sangat pon air coca cola nihh.. Pedass semacam jerr.. kakakkaa..


P/s : ada sapa2 yang mabok tak minum air coke?? kakakaka


JOM LIKE FB FANPAGE AKU


TAGS : ALKOHOL DALAM AIR COKE, AIR COCA COLA MENGANDUNGI ALKOHOL, AIR COKE ADA KANDUNGAN ALKOHOL, ISU AIR COKE ADA ALKOHOL, ISU AIR COCA COLA ADA ALKOHOL, RAHSIA AIR COKE DICAMPUR ALKOHOL,