JADI BLOGGER KENA TAHAN MAKI DAN KRITIK | TIPS UNTUK BLOGGER

Posted in 05 February, 2012
by wan_cikgumuzik

Haii blogger..!! Aku paham.. Semua orang ada perasaan dan jiwa kan... Sape laa yang tak tacing bila kena tego kan?? Aku pon sama.. Semua orang ada sikap cepat sentap bila ditego kan?? Lepastu jadi musuh dalam selimut..


Sebenarnya macam2 dah benda yang aku lalui selama menjadi blogger nih, Ada yang sampai nangis2 bila kena tego sket.. Ada jugak yang wat2 cool jerr.. Padahal hati panas gila bila kena tego... Tak kurang jugak ada yang sangat menerima teguran dengan hati yang terbuka.. So, macam2 perangai manusia nih kan??


Mungkin semua tu terjadi disebabkan KEEGOAN yang sangat tinggi dan ada sikap tak nak mengalah walaupon benda yang dia buat tuhh adalah tak wajar dan salah.. So, apa nak kata kan?? Orang2 yang taleh terima teguran tuhh boleh laa dicop sebagai orang yang sangat EGO dan tak nak ngaku salah..


Kalau korang nak jadi blogger yang berjaya, korang kena laa terima teguran orang dan tahan jerr makian orang ok.. Kalau tak buat salah, takkan laa orang nak kritik atau komplen korang kan?? Mesti ada silapnya tuhh.. percaya lah.. Terima jerr makian atau kritikan orang ok..


Aku sendiri dikritik, dimaki dan dihentam.. Tapi aku ikut jerr walaupon kadang2 aku tak ikut jugak... Kenape aku tak ikut..? Sebab aku ada pendirian.. Selagi kita merasakan yang benda tu tak salah, teruskan perjuangan.. Jangan cepat down dengan kritikan.. 


Senang jerr kan nak jadi blogger berjaya kan?? Tuu pun salah satu tips atau cara aku berblog selama nih... So?? Ada aku kisah?? Kritik laa.... Xde maknanya kalau orang tak kritik kan.. Orang kritik sbb org bagi tumpuan kat blog kita.. So, blog kita pon tak laa sunyi kan??


Selamat berblog...


JOM LIKE FB FANPAGE AKU JOM...!!