KAD DISKAUN PELAJAR UNIVERSITI 2012

Posted in 16 March, 2012
by wan_cikgumuzik

KAD DISKAUN PELAJAR UNIVERSITI 2012 | berita gembira kepada semua pelajar-pelajar IPT di Malaysia nih.. Sejenis kad diskaun untuk pelajar2 yang belajar di intitusi pengajuan tinggi akan dikeluarkan pada bulan jun tahun ini. 

Kad diskaun pelajar ini akan dikeluarkan oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan ( KPDNKK) Adalah bagi membantu pelajar2 untuk perbelanjaan seharian di mana bagi menampung keperluan pelajar2 IPT di atas kenaikan harga barang sekarang.
Kita sudah pun berurusan dengan tujuh syarikat yang mengusahakan perniagaan berkaitan dengan buku, kelengkapan sukan dan pengangkutan, di mana berminat untuk bekerjasama.
“Tetapi kita masih meneliti tentang berapa banyak diskaun yang akan diberikan kepada mereka dari segi jenis barangan dan perkhidmatan,” katanya kepada The Star.
“Kita akan bekerjasama dengan Kementerian Pengajian Tinggi dan Bank Rakyat untuk melancarkan kad berkenaan sebaik sahaja memuktamadkan perkara ini dengan sekurang-kurangnya 10 syarikat.
Menteri KPDNKK telah menyatakan beliau telah pun berbincang dengan beberapa syarikat berkaitan skim diskaun tersebut dan kini masih lagi dalam perbincangan.


Ok.. Sama2 kita tunggu apa yang akan berlaku nanti.. Di harap kepada semua pelajar2 IPT tak akan menyalahgunakan kad diskaun pelajar yang akan dikeluarkan nanti yerr.. Itu untuk kemudahan anda sebagai penuntut IPT yang dikatakan sering tak cukup duit untuk berbelanja..



JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!