PUNCA SEBENAR AYAH PIN LUMPUH

Posted in 28 March, 2012
by wan_cikgumuzik

PUNCA SEBENAR AYAH PIN LUMPUH | Siapa yang tak kenal dengan nama Ayah Pin kan?? Satu Malaysia kenal dengan nama tuhh.. Kini beliau dalam kedaan lumpuh dan tak dapat berbuat apa2.. Korang tahu tak apa punca Ayah pin menjadi lumpuh? Balasan Allah di atas kesalahan beliau keranan menjadi pemimpin kumpulan ajaran sesat?? Haaa.. Jangan cepat menghukum... Apa kata kita jadikan tauladan.. Jangan jadi hakim dunia yang kejam.

Ayah Pin lumpuh kerana diserang angin ahmar ataupun stroke.. Agak bersimpati jugak aku dengar berita nih.. Macam drama laa plak kan?? Orang yang jahat, last2 kena stroke.. Semua sedia maklum kan?? Punca Stroke tuu kan dari permasaalahan tekanan darah yang tinggi dan dia attack otak. Ermmmmm.. Kuasa Allah kan?? Kalau nak kena, org baik pun kena jugak kan..


Harus diingat lah, Setiap bala yang Allah SWT bagi pada umatnya adalah untuk menghapuskan segala dosa2 umatnya kan?? Jadi, kita patut bersyukur lah di atas pemberian Allah SWT kan. Jangan kita plak sebagai manusia yang biasa hanya tahu menghukum jerr manusia2 yang ditimpa bala kan?? 


Punca sebenar Ayah Pin lumpuh adalah berpunca daripada serangan stroke ataupun angin ahmar.. Mungkin Allah masih memberi peluang kepada Ayah Pin agar sedar kesalahan beliau kan?? Tak ada mana-mana kerajaan pun dapat membantu kalau dengan kuasa Allah nih termasuk lah kerajaan langit Ayah Pin tuhh..


Jadi semua dah tahu kan Punca kenapa Ayah Pin menjadi lumpuh kan??? Puncanya bukan kerana beliau pemimpin ajaran sesat.. Puncanya serangan angin ahmar atau stroke... Dan Allah SWT yang telah meletakkan qada' dan qadar bahawa ayah Pin akan lumpuh.. Menang dah tertulis sejak azali lagi..


Ok semua.. akhir sekali aku nak pesan sekali lagi, kita sebagai manusia sejagat, jangan cepat menghukum kerana hukuman hanya Allah SWT sahaja yang layak menjatuhkannya.. Kita hanya mampu bersyukur dengan apa yang diberikan oleh Allah SWT... 



JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!