INI CERITA TENTANG KATA HATI...!!!

Posted in 16 December, 2015
by wan_cikgumuzik

gambar sekadar hiasan :P
Tadi dah tido.. Tiba2 terjaga... Kemudian tak dapat tido pulak... Dalam memikirkan pelbagai aturcara hidup  yg perlu ditempuh, akhirnya semua jawapan terletak pada KATA HATI dan keputusan itu lah yang paling tepat..!!

Bagi kita memang lah tepat tetapi bukan bagi orang lain.. Pada masa tuu, maka timbul lah satu lagi perkara iaitu MENGHORMATI APA KATA HATI org lain dan jangan cuba nafikannya kerana itu adalah hak milik peribadi dan JANGAN cuba disuruh untuk mengubah keputusan itu.

Kadang2 ada jugak kata hati yang tak terluah dan kena simpan rapat-rapat sehinggakan menunggu apa yg dikata pada hati terlaksana dengan sendirinya. Tunggu dengan penuh sabar dan nekad penuh yakin ianya akan terjadi.

Walaupun kadang kala kata hati kita nih BUKANNYA BETUL sangat pun, tetapi itu adalah ketentuan dan berbalik kepada takdir.. Jangan salahkan mereka yg menentang kata hati kita kerana mereka juga akur dengan apa yg dikata dari hati kita.. 

Sebenarnya kalau ditelek semula, tak pernah ada pun yang betul dalam hidup kita nih.. Kadang2 berlagak betul semata2 kerana ego atau tak mahu merendahkan diri.. Tak apa.. Akur saja lah kerana yang pasti, itu lah ketentuannya.. Sekali lagi berbalik kepada takdir....

Siapa yang mampu memaksa kita ubah kata hati kita?? Panggil lah PM Najib atau Ds Rosmah sekalipun menyuruh kita ubah kata hati kita, JANGAN MIMPI lah kita nak ikut.. Yaaa... Mungkin kita boleh mengangguk setuju apabila dinasihati atau disuruh.. Tapi mereka mampu kah menghalang apa yg diputuskan oleh kata hati kita nih??

Sangat SUBJEKTIF kan perkara2 yang aku tulis tuuu kan??? Ada yang nak bantah?? Ada yang nak menghalang?? HAHAHAHAHAHAHA.. Aku gelak saja lah... Siapa kamu yang mampu nak ubah kata hati aku?? Nampak tak permainan dia di situ?? Ini lah bertapa subjektifnya bicara aku pada kali ini..

Opssss.. Sebenarnya panjang lagi aku nak tulis... Tapi tiba2 mata rasa nantokk balik plak.. Esok2 lah aku sambung yerr... Kipidap lah yerr.. Jangan Biarkan Hati Anda Terluka Banyak kali.. 

sekian...