iisshhhkkk..!! BEBELAN atau TIPS ? ( Nak tahu jumlah pembaca setia blog kita )

Posted in 24 June, 2011
by wan_cikgumuzik

Korang mesti tak pernah terfikir kan nak tahu berapa ramai pembaca setia blog korang selepas korang post sesuatu entri kan??


Yaa.. Aku pon sebelom nih tak pernah nak terfikir jugak.. Yer lah..Tak pernah terfikir pasal siapa dan ramai mana pembaca setia blog kita kan.. Tapi sejak kebelakangan nih, tetiba aku menitikberatkan jumlah pembaca.. Kita kena tahu berapa ramai yang akan baca selepas kita post sesuatu entri.. Kalau nak kira dari sudut bilangan komen, korang memang salah lah sebeb tanpa kita sedari, kita ada silent reader sebenarnya..


ok, kat sini aku nak ajar macam mana nak check berapa jumlah pembaca setia korang.. Tapi ini utk pengguna blogspot jerr lah.. Harap sape yg guna worldpress, sila buat entri mcm nih ok..


Ok.. mula2 korang masuk dashboard blog dan klik STAT

Lepas tekan stats, korang pilih laa  Post




Dan selepas pilih post, korang tengok kat ruangan NOW




Maka akan terpapar lah jumlah terkini berapa orang yang baca entri terbaru korang.. Sentiasa refresh pada perkataan kat sebelah now tuu utk melihat jumlah terkini..
Ingat.. jangan ping lagi kat mana2 entri tuu dalam masa sejam atau 2 jam.. Maka korang akan dapat laa jumlah berapa ramai pembaca setia korang.. Kat situ baru laa kita akan taw entri blog kita nih ada pengikut setia atau tak..


Selamat mencuba...


P/S : jam 8.00 malam ini ada satu lagi entri mengenai trafic UV dan PAGEVIEU.. Jangan lupa datang taw.. lalalaallaa...