iisshhhkkk..!! BEBELAN atau TIPS ? (newbie nak ramai follower)

Posted in 03 June, 2011
by wan_cikgumuzik

Secara kesimpulannya aku jugak adalah NEWBIE.. diulamgi.. NEWBIE yerrr... Entri ini adalah kesinambungan ENTRI YANG LEPAS berkaitan nak ramaikan follower.. 


Tapi rasanya bebelan aku di pagi jumaat yang mulia nihh lebih sopan dari bebelan yang lepas... Aku bukan nak menyatakan aku nihh hebat dalam mencari follower sbb aku sedar ramai lagi bloger2 yg lebih hebat kat luar sana...



Kita sebagai bloger, kita harus tahu apa kehendak rakan2 bloger yg lain dan apa yang kebanyakan rakan2 bloger kita tak suka... Korang dengar sini aku nak bebel..!!


BEBELAN BAB 1


Selain selesa mata memandang, telinga jugak harus selesa utk rakan2 kita hadir dan lepak di blog kita lama.. Apa yang dimaksudkan telenga yg selesa???
Yaaa.... Halwa telinga yang sering didengari di kebanyakan blog.. Bising..!! Bingit..!! Dan tidak menyelesakan gegendang telinga kebanyakan bloger..


Arrgghhhhh...!! aku x selesa plak nk cakap sopan2 nihh..!! 


Kenape korang rasa bagus sangat kerr ada bunyi2an kat blog korang tuhh?? Korang x rimas ker ada benda2 tuu? Korang x perati kerr blog bloger2 otai yg follower mereka dh puluh2 riban tuu?? (aku bukan otai ok) Ada ke bunyi2an yg mcm kat blog korang??? Xde kan? kenape itu pon korang x perasan?? Kenape korang tak tiru mereka???!!!!


Kalau music player kat blog korang tuhh ada yg boleh stop atau pause, tak kisah laa sangat sbb org boleh picit butang tuhh bagi hentikan bunyi2an yg bising tuu.. Nih nak cari player pon x jupe nak hentikan muzik yg bising bagai tuhh... Pakai plak player yg GRITISAN MUZIK yg mmg xde langsung apa2 button padanya,,


Untuk makluman korang, majoriti bloger akan blogwalking dengan membukak 3 atau 4 blog sekeligus.. Bayangkan dalam 4 blog tuu ada 3 blog mempunyai lagu masing2.. boleh fikir tak apa bunyi yang akan keluar??? Harap korang renung2kan bebelan aku nihh..
Apa kaitan blog yang bising dengan follower?? Ini sangat mempengaruhi akal dan fikiran kawan2 bila berkunjung ke blog korang.. Masuk jer trus nk cari button stop utk muzik, bukan nak cari button follower pon... pastu kalau x jumpak, trus pangkah tab dan blah tros dari blog korang yg bising tuu.. Dah rugi satu follower disebabkan kebisingan blog korang tuu,, Percaya lah cakap aku...


BEBELAN BAB 2


Korang terfikir tak apa yg aku cerita kat atas tuu?? Org datang ke blog korang bukan nak dengar..!! org datang nak tengok dan baca.. So, tak perlu lah korang nk adakan bunyi2an tuu yerr.. Sakit telinga dowhhh..!!!
Bebelan utk bab ke dua nihh plak ada berkaitan jugak dengan bagaimana korang nk dapatkan follower Dan cara2nya mcm nih pulak.. setelah korang buang music player kat blog korang tuu.. korang harus........


bersambung di episod akan datang....


P/S : Diingatkan bahawasanya kat blog otai2 xde radio ok..!! Fikir..!!