iisshhhkkk..!! BEBELAN atau TIPS ? (Ramai blogger baru sekarang)

Posted in 29 June, 2011
by wan_cikgumuzik

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu blogger..  Kat sini nak syer lah beberapa ilmu aku yang tak seberapa tentang dunia blog nih..


Tentu ramai yang perasan kebelakangan nih banyak blog yang baru muncul bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan kan?? Satu perkembangan yang positif untuk dunia blog nih kan?? Lagi ramai, lagi bagus.. Nampak la yang negara malaysia nih tak ketinggalan dalam dunia IT ni kan?? Baru darjah 6 dah ada blog.. Gempak kan?? Aku jerr yg umo dah dekat 30 baru gatai nk ada blog kan..?? har har har har...
Apabila munculnya blogger2 baru nih, maka akan ujudnya blog yang sangat bermasalah untuk kita berkomunikasa kan?? Itu tak kena, ini tak kena... Betul tak?? kenape yang dikatakan susah?? Yer lah.. Macam2 yang tak ada dalam blog mereka kan??


Ok.. sekarang aku nak kongsi apa yang WAJIB korang buat bila mula2 bukak blog nih agar tidak susah untuk blogger2 otai2 kat luar sana tu menegur apa yang tak kena dengan blog korang..


Mula-mula korang kena laa ada shoutbox sama ada jenama Shoutmix atau Cbox agar senang kawan2 nk menegur apa jua kekurangan yang ada pada blog korang tuu.. Terima dengan seadanya walaupon teguran tuu pedas atau manis rasanya...


Bayangkan laa bila blogger baru datang menyapa kita kat shoutbox dan suruh follow blog baru mereka tuu dan bila kita pegi ke blog baru mereka, banyak masalah ada kat sana.. Tak dapat laa kita nk menegur kan sbb xde tempat nk tulis..


Nak tegur kat tempat komen bawah entri?? Jangan harap laa kan? Hahahaha.. Aku paham bebeno laa sbb entri pertama korang pon mesti yang mengarut2 belaka... Kadang2 tuu ada jugak yang tak boleh nak komen kat entri tuu kan.. So bila kita pegi nak tulis kat sana tapi x leh, maka kita akan meninggalkan mcm tuu jerr blog baru tuu kan? Nak follow?? Jangan harap laa kan...
Apa yang pasti korang mesti laa pasang jugak kotak follower nih kan.. Letak atas2 sikit supaya org nampak.. Ni dah laa blog baru, kotak follower letak di bawahhh sekali.. Hormati dan hargai follower anda dengan meletakkan mereka di tempat tertas ok..


Percaya atau tidak, ada jugak blogger yang baru tak pasang kotak follower.. Haha.. Lawak kadang2 aku jumpak yang mcm tuu.. Tataw lah kot2 dia buat blog yang tak memerlukan follower kan??


Apa2 pon harap korang happy dengan blog baru korang dan selamat datang ke alam maya yang bermacam2 ragam nih..


Nak tengok banyak lagi tips untuk blogger baru???


P/S : Entri ini utk mereka yang baru.. Yang otai2 jangan amik pot ok.. lalalalalala...