APA ITU BUFFERED EARNING | METERED EARNING

Posted in 20 July, 2011
by wan_cikgumuzik

APAKAH BUFFERED EARNING dan APAKAH METERED EARNING?? Jawabnya, NUFFNANG kan??? Hahahahaha... Ini bukan tutorial.. Tetapi sekadar nak menjawab persoalan tentang BUFFERED EARNING nih.. Dah alang tuu baik aku cite pasal METERED EARNING tros kan?? Ok ok.. Entri ini aku buat khas untuk menjawab persoalan seorang rakan Blogger yang sentiasa dan wajib datang ke blog aku dengan ayat "wajib singgah sini" kat shoutbox aku tuh.. Hehehehhee.. Kita tengok apa soalannya..
Okeyh.. Soalan nih datang dari blogger yang Nama Penanya HATIKUBAIK.. Kih kih kih.. Baekkkk kerr?? Lalalala... dan aku akan terangkan jawapan yang aku dapat dari sumber2 rahsia dari NUFFNANG.


BUFFERED EARNING atau BE


Benda nihh akan terpapar di dalam account nuffnang korang pada bahagian earning tuu.. Maybe yang tak pernah dapat, tak tahu benda nih kan?? Ok ok.. Aku cite sket pasal BE nih ok.. 


BUFFERED EARNING - impression yang dibeli oleh syarikat pengiklanan pada sesebuah blog bergantung kepada trafic blog tersebut. Sekiranya blog korang mempunyai trafic yang menarik, maka, ianya akan menarik perhatian syarikat pengiklanan untuk memberikan BE pada korang. Bukan NUFFNANG yang buat pilihan ok.


Untungnya mendapat BUFFERED EARNING nih ialah korang akan dibayar berdasarkan trafic yang masuk ke blog korang ataupun nilai impression.. Tak payah klik iklan pon dah ada masyukkk.. Tapi kalau ada org klik iklan BUFFERED EARNING tuhh, maka bonus CTR akan dibayar sebanyak 0.2% dari nilai BUFFERED korang tuhh.. Seronok kan??


METERED EARNING atau ME


METERED EARNING pulak akan terjadi selepas kempen BUFFERED EARNING korang dah tamat.. Maka time tuu korang akan berasa sedih sebab dah tak masyukkk dengan iklan tuu.. Kih kih kih.. Maka terpapar lah jumlah BUFFERED EARNING yang dicampurkan dengan bonus CTR korang tuhh.. Maka, dapat lah jumlah Untuk kempen BUFERED EARNING korang tuhh.. 


CAMPAIGNS atau KEMPEN BIASA


Yang nihh semua akan dapat kalau korang berdaftar ngan NUFFNANG nihh dan pasang iklan NUFFNANG seperti yang diarahkan.. Tapi kalau tak ada klik, maka, tak muncul lah jugak jadual seperti di atas tuhh... CAMPAIGNS ini jugak yang akan memaparkan pelbagai iklan kat blog kita dan dibayar berdasarkan klik ke atas iklan tuhh...


Pastikan kena berhati2 kerana NUFFNANG tak suka CLICK FROUD ataupun penipuan klik pada iklan tuhh ok.. Kena ban baru taw..!! keh keh keh... So, jangan cuba2 nak klik sendiri banyak2 kali sbb depa boleh tahu IP yang klik iklan tuhh.. Lalalalala..


Ok.. Hanya itu yang aku nak syer ngan korang.. Kalau ada kesilapan atau persoalan, boleh lerr tanya okeyh... Insyaalah aku akan jawab ataupon aku akan bagi link kat korang dan korang pi baca tutorial yang berlambak2 pasal NUFFNANG nih ok...


P/S : Aku dengan bangganya membenarkan korang COPY PASTE entri nih supaya ramai lagi yang akan faham tentang BUFFERED EARNING nih ok..


TAGS : BUFFERED EARNING, BE, METERED EARNING, ME, APA ITU BUFFERED EARNING, APA ITU METERED EARNING, APAKAH BUFFERED EARNING, APAKAH METERED EARNING, APA ITU BUFFERED EARNING DAN METERED EARNING, APA ITU BE, APA ITU ME, APAKAH BE, APAKAH ME,