iisshhhkkk..!! KAU MEMANG BLOGGER PSIKO LAA..!!

Posted in 05 August, 2011
by wan_cikgumuzik

Korang perasan tak ada blogger2 yang jenis PSIKO nih?? Kadang2 kita baca artikel dia mcm hampeh jerr.. Tapi dia berjaya membuatkan kita membaca sampai habis artikel dia.. Mesti ada yang pernah jumpak mcm tu kan?? 


Selalunya BLOGGER PSIKO nih pandai bermain2 dengan perkataan. dari mana PSIKOnya?? Yaa.. Dari tajuk entri tersebut.. Bermakna kita memerlukan PSIKOLOGI yang tinggi untuk meletakkan tajuk yang sesuai untuk menarik pembaca datang membaca entri kita.. Kalau tajuk  entri biasa2 saje, sapa nak baca kan?? Pendek kata, tengok tajuk pon dah tak de selera nak baca kan??
Bukan mudah nak tarik pembaca utk membaca entri kita sampai habis beb.. Tambah2 entri yang panjang berjela.... Lagi laa korang meluat nak baca kan?? Hahahaha.. Tapi kalau korang pandai bermain2 dengan PSIKOLOGI nih, mesti pembaca akan baca sampai habis entri korang sebab pembaca nak tahu apa penghujung entri korang tuhh.. Sangat penting korang mengkaji menatang alah PSIKO nihh..
Bukan setakat tajuk jerr kena PSIKO beb..!! Cara penulisan pon kena ada jugak.. Pastikan ada pelbagai perasaan dalam sesuatu penulisan tuu.. Walaupun apa yang korang karang tuu sama ada penulisan panjang atau pendek, pastikan korang boleh membuat orang tertanya2 adakah si penulis nih tgh marah kerr?? Tgh happy ker?? Tengah kecewa ker?? Tengah bagi nasihat kerr?? Cuba timbulkan situasi yang macam tuu kalau korang menulis.. Insyaalah orang akan baca entri korang sampai habis.. Tapi jangan sampai menimbulkan kekeliruan plak.. Pastikan objektif penyampaian itu tepat dan padat..
Apa yang penting, Korang harus mengkaji blog2 yang PSIKO nih lebih mendalam cara penulisannya.. Apa yang penting, korang kena banyak membaca laa.. Jangan harap blogwalking dan kutip follower jerr.. Penjelajahan ilmu tuu lebih penting aku rasa.. Lepas tu baru persahabatan.. Then baru laa kita fikir pasal follower.. Akhir sekali baru laa fikir pasal trafic.. Kalau semua yang di atas dapat disatukan, Kompom korang akan menjdi BLOGGER YANG BERJAYA dan mendapat ramai pembaca...
Satu jerr aku nak pesan.. Psiko pon PSIKO jugak.. Tapi jangan sampai Lain tajuk, lain plak isinya pada entri korang tuhh.. Pastikan laa Tajuk tu tak menimbulkan rasa yang pembaca korang tertipu dengan tajuk korang letak tuu.. Apa-apa pun, Jadi lah blogger yang gembira dan jangan ada dendam ataupu perasaan dengki.. Jangan berhenti membaca dan jangan berhenti menulis.. 


Errr... Korang rasa entri aku nihh PSIKO tak?? Kah kah kah kah.. 


P/S : Blogger = Ilmu = Sahabat = trafic = Wang sampingan.. Berpegang pada yang itu.. Angkat jari ibu depan skrin kalau setuju..!!


YANG SUKA ENTRI2 AKU, LIKE LERR FAN PAGE AKU :p


TAGS : PSIKOLOGI PENULISAN, PSIKOLOGI BLOGGER, PSIKOLOGI PENYAMPAIAN BLOGGER,  BLOGGER PSIKO, PENULISAN YANG PSIKO, BLOGGER PSIKO MENULIS, PSIKOLOGI BLOGGER BILA MENULIS,