iisshhhkkk..!! TAK BERDOSA KE KORANG BUAT MACAM TU??

Posted in 12 August, 2011
by wan_cikgumuzik

Haaaiisshhhh..!! Cikgu nih nak cite pasal DOSA PAHALA plak dah... Apa kes plak cikgu nih kan?? Hahahahaa.. Aku nih bukan apa.. Dok tengok macam-macam adaaaa kat dalam blog di bulan ramadhan nih.. So aku nak laa jugak tanya pendapat korang2 yang bijaksana ataupon ada ilmu sikit2 nih kan.. Apa plak persoalannya padal isu yang aku nak bincangkan nih?? Haaa.. Korang perasan tak bila bulan puasa nih, banyak entri2 pasal makanan yang sedap2 dan enak2 dilihat kan?? Tapi bila dimakan, tak taw lah sedap atau tak.. Opppsss... Aku bukan nak cite pasal entri2 yang syer resepi ok.. Aku nak cite pasal entri2 yang dok tayang korang tgh makan sedap2 tuu.. Faham tak?
Owhh tak paham? tuu haa aku bagi contoh gambar kat atas haa... Yang tuu aku rembat kat google lahh kan.. Nampak tak bukan main sedap lagi dia makan kan?? Kalau bukan mcm gambar di atas pon, Mesti gambar2 makanan yang terhidang penuh di meja.. Semua nampak sedap2 kan?? Masing2 nak tayang dia makan apa bukak posa kat kedai mlm tadi.. Apa niat nak cite sume tu eek?? Aku pun tak paham nih.. Tak berdosa ke tayang2 mcm tuu di bulan Ramadhan yang mulia nih?? Errmmmmmm... Tapi kalau orang bukan islam makan depan kita, tahu plak kita nak marah kan? Konon2 tayang makanan kat kita yang tgh puasa nih kan.. Hurrrmmmmm.. 
Korang boleh fikir tak perasaan tengah lapar tetiba jumpak plak entri yang dok tayang makanan sedap2 penuh terhidang dengan penuh di meja.. BERDOSA tak mereka kerana membuatkan ramai orang2 yang puasa nihh rasa tersiksa dan terliur.. Malah memungkinkan orang yang tengok tuu terus bukak posa sbb tak tahan tengok gambar2 makanan mereka tuu?? Apa pendapat korang? Adakah itu dugaan yang harus kita hadapi? Tapi kenapa blogger2 lain mcm sengaja jerr nk tayang2 gambar makanan2 yang sedap mcm tuu?? Iisshhhkkk..!! Maybe ada yang berkata dalam hati "Hehehehe.. aku nk tayang gambar makanan sedap nih.. Biar terliur depa tgk entri aku".. BERDOSA KER DIA??
Tapi kalau yang entri2 pasal resepi, no hal kot sbb dia buat pahala mencurahkan ilmu.. Rasanya bagi yang minat resepi tuu mesti lebih bersemangat nak puasa sbb nak try makan resepi baru time bukak puasa nanti kan?? So, xde masalah lah kepada mereka yang SYER RESEPI MASAKAN pada entri mereka.. Tapi yang menjadi masalahnya, mereka yang SENGAJA NAK TAYANG MAKANAN SEDAP2 KAT ENTRI mereka tuu...


Apa hukumnya eek?? Aku sebagai manusia biasa tak berani nak menghukum.. Korang yang bijaksana sila lah bagi pendapat.. Tapi jangan menghukum yerr.. Hanya yang betul2 ada ilmu dah bukti2 hadis atau ayat2 Al-Quran yang sah lagi nyata jerr layak utk mengatakan hukuman tuhh.. Meh sini kita berkongsi meh... Sama2 la kita menegur kalau ada salah dan silap kan..


P/S : Aku tetap rock walaupon kadang2 nampak mcm ustaz.. 


SUKA ENTRI AKU? LIKE LERR FAN PAGE AKU NIHH...


TAGS : DOSA PAHALA TAYANG MAKANAN, TUNJUK MAKANAN DI KHALAYAK RAMAI ADALAH BERDOSA, BERDOSA MENUNJUK MAKANAN DI BULAN RAMADHAN, DOSA PAHALA BULAN RAMADHAN, BERDOSA DI BULAN RAMADHAN,