ISU blogSpot jadi blogpot | BLOGGER CEPAT MENGGELABAH..!!

Posted in 12 August, 2011
by wan_cikgumuzik

MENGGELABAH, CEPAT MELATAH, TERPERANJAT  BERUK, TERKUJAT dan TERKEZUT dengan isu yang panas kan? Aku bukan nak marah.. Cuma nak luahkan jerr pendapat aku dari sudut akal fikiran yang waras. Dulu aku pernah jugak menjadi seorang yang cepat MELATAH dan MENGGELABAH mcm korang.. Aku akui, dulu kalau ada isu panas dan sensitif yang berkaitan dengan kesucian agama islam atau bangsa tertentu, mesti menggelabah buat entri tanpa berfikir panjang.. PENGALAMAN MENGAJAR SEGALANYA.. Meh sini nak cita..
Korang ramai dah tahu kan kisah salah hejaan BLOGSPOT jadi BLOGPOT di mana huruf S tuu kalau tertinggal akan terkeluar satu website kitab bible study.us tuu kan?? Aku tengok ramai yang menggelabah pasal isu nih.. Padahal aku dah jumpak benda nih sejak 3-4 bulan lepas lagi.. Dah lapuk pun isu nih sebenarnya.. Tapi aku diam2 jerr tak nak kecoh2 dan hanya borak dengan kawan2 aku jerr.. Sebab apa?? Sebab yang dok kecoh2 menggelabah tak tentu pasal tuu laa tukang sebar website tuu sebenarnya walaupon website tuu SKMM dah block.. tapi masih boleh di lihat dengan CHACE copy yang ada pada google kan.. Pastu korang plak dah jadi tukang canang tak berbayar kepada laman web tuu kan..
Korang boleh bayangkan tak kalau dalam 100 orang yang masuk ke blog tu dan baca isi laman web tuu dan 10 orang tertarik dengan ajaran kat situ.. Macam mana?? Tak mustahil kan benda nih boleh berlaku kan?? Sape yang ajar mereka masuk ke laman web tuu?? Dari entri korang jugak kan?? So?? Pernah terfikir tak yang korang jadi penyebar utama laman web tuu.. Maybe ada yang baca, maybe ada yang sekadar jenguk pas tu blah.. Apa cite mereka yang baca dan fahami then tertarik dengan ajaran dari website tuu..? SEBAB TUU LAA RAMAI UMAT ISLAM KITA NIH DAH MURTAD sekarang.. 
Mcm tuu laa jugak kisah makcik hajjah sitt al-wuzara nih dulu.. Aku pon menggelabah jugak keluarkan entri nih time tengah-tengah panas dulu.. Tapi cara aku lain.. Aku menyebarkan supaya ramai2 buat report kat SKMM suruh block laman web yang menghina islam tuhh.. Selepas 2 hari, Alhamdulillah website tuu pun kena block.. Tapi makcik tuu berjaya bukak balik... So aku diam jerr lah sebab tak nak sebarkan lagi benda tuu.. Dari situ aku dapat satu pengalaman di mana aku tak sepatutnya menyebarkan cerita tuu sbb aku hanya memberi tahu satu perkara yang tak sepatutnya kawan2 aku tahu tentang website yang menghina islam tuu..
Kat situ korang boleh nampak tak apa yang dimaksudkan aku yang korang tuu jadi tukang penyebar dan tukang canang? Maka berjayalah lah mereka tuu mendapat iklan percuma dari sikap korang yang CEPAT SANGAT MENGGELABAH pasal isu tuu.. Banyak lagi laa benda lain yang korang nak tulis.. Cerita laa pasal aku kerr.. Pasal abgteror kerr.. Mankete kerr.. ada jugak pekdah kan.. Hahaha.. Korang fikir2kanlah yerr nasihat aku tuu.. Tak nampak TERROR DAN HEBAT  pon kalau korang dok kecoh2 pasal perkatan BLOG?POT tuu.. Itu sebenarnya kecetekkan fikiran korang sebenarnya..
Jadi, demi menegakkan agama Islam kita yang suci nih, pakat2 laa hentikan penyebaran yang takde faedah tuu.. Padam jerr entri MENGGELABAH korang tuu yerr.. Aku cuma bercakap sekadar pengalaman yang aku lalui dan rasa bersalah aku terhadap penyebaran kisah laman web yang menghina islam dulu tuu jerr.. So, korang ada akal, korang fikir laa sendiri.. Sekurang2nya dengan entri nih, aku dapat laa menebus balik kesalahan aku yang lepas..

Wahai umat2 islam.. pakat2 laa syer entri nih kalau nak.. copycat pon aku tak kisah... Balik laa kat blog korang buat entri mcm aku nih.. Sama2 laa kita seru kawan2 kita supaya menghentikan PENYEBARAN yang tak sepatutnya nih...

P/S : Kepada kawan2 yang dah buat entri pasal isu BLOGSPOT yang tak ada huruf S tuu jangan laa terasa hati plak ok.. Aku berceloteh nih adalah demi agama kita.. TAKBIRRR..!!

SUKE EEK BACA ENTRI AKU?? LIKE LERR FANPAGE AKU NIH..


TAGS : ISU BLOGSPOT JADI BLOGPOT, PENYEBARAN PERKATAAN BLOGPOT, LAMAN WEB BIBLE DISEBARKAN OLEH BLOGGER, PENYEBARAN PERKATAAN BLOGPOT OLEH BLOGGER, LAMAN WEB BIBLE TERSEBAR KERANA PERKATAAN BLOGPOT,