BLOG TAK DAPAT SAMBUTAN DAN SUNYI | CARA ATASI

Posted in 11 January, 2012
by wan_cikgumuzik

Aku tahu mesti ramai yang merasakan blog korang tak dapat sambutan dan tak ada orang baca pon blog korang tuu kan?? Aku pun kadang2 ada jugak rasa mcm tuu... Tapi semua tu bagi aku permainan perasaan jerr.. Jangan rasa mcm tuu kalau korang rasa dalam sehari cuma 100 org jerr yang view blog korang.. 


Sebenarnya nilai 100 orang yang tengok blog korang tuu dah cukup tinggi.. Cuba korang bayangkan kalau blog korang cuma ada 4-5 orang jerr pembaca.. lagi sikit jumlahnya kalau nk dibezakan ngan 100 orang  kan?? Bermakna 100 orang tuu dah cukup banyak laa.. Bersyukur jerr lahh key...
Percaya atau tidak, bermula jerr korang buat blog, sama jugak seperti korang membina sebuah pasaraya yang besar... Pernah tak korang terfikir bagaimana sesebuah pasaraya yang baru dibina mendapat sambutan tinggi daripada pengunjung?? Apa yang pasti, pada peringkat permulaannya pasaraya tersebut mesti hanya dikunjungi oleh hanya beberapa orang pengunjung jerr kan?? Sama laa ngan blog korang..


Seterusnya pengunjung pasaraya tersebut akan menceritakan bahawa pasaraya yang baru bukak tuu sangat best untuk dikunjungi kepada rakan2 dia... Dan perkara membawa molot itu berulang2 dan semakin lama, semakin ramai yang tahu tentang pasaraya yang baru bukak tuu,.. Sama jugak situasinya ngan blog korang.. Dan korang kena berfikir kenapa orang ramai sering menceritakan tentang keseronokan berkunjung ke pasaraya yang baru bukak tuu..
Yaa.. orang bercerita tentang pasaraya baru bukak tuu kerana pemandangan yang sangat selesa dan terdapat pelbagai bahan2 menarik di pasaraya itu.. Pasaraya itu juga dibina mengikut kesesuaian dan memberikan keselesaan sepenuhnya kepada pengunjung2 yang datang.. Terdapat pelbagai kemudahan di pasaraya tuhh.. So, orang ramai pasti akan suka berkunjung ke sana.. Sama laa jugak situasinya dengan blog korang.. Pastikan blog korang ada sesuatu yang menarik untuk pengunjung korang..


Kesimpulannya, PEMBINAAN BLOG SAMA JERR DENGAN MEMBINA SEBUAH PASARAYA kan?? last sekali, cuba korang fikir kenapa ada pasaraya yang besar2 tetapi tak ramai pengunjung.. Begitu lah situasinya sekiranya blog korang tak ramai pengunjung.. Fikirkan...


Selamat berbloging..!!


JOM LIKE FB FAN PAGE AKU JOM..!!