AWAS BLOG NAJWA LATIF PALSU | DISYAKI HAKERS GUNA TEKNIK PHISHING UNTUK CURI PASSWORD DAN USER NAME

Posted in 28 February, 2012
by wan_cikgumuzik

AWAS BLOG NAJWA LATIF PALSU | DISYAKI HAKERS GUNA TEKNIK PHISHING UNTUK CURI PASSWORD DAN USER NAME | Korang pernah tak jumpak blog najwa latif?? Yaa memang ada pun blog beliau yang dah ada dalam 18K lebih kot follower dia.. Ok meh aku pendekkan cerita...


Aku baru jer dapat satu msg dari Najwa Latif kat shoutbox aku.. Dia hanya tinggalkan link dan tulis follow jerr.. so aku pun dengan bangganya terjah laa balik link yang dia bagi... nihh haa bukti yang mengatakan dia datang ke blog aku... Aku printscreen khas untuk korang ok..
Haa... Bila aku terjah blog itu, memang Gempak ahh kan sebab link tuhh membawak aku sampai ke blog najwa latif.. Tak sangka plak najwa latif blogwalking datang ke blog aku... Tapi ada sedikit kepelikan kat situ sebab nak kena log in plak kan.. Hahahahha.. Memang lawak lah sbb aku pernah jerr pergi ke blog najwa latif yg sebenar.. tak perlu plak nk daftar masuk atau login.. Aku pon try laa nak log in kan.. So keluarlah benda yang mcm kat bawah nihh..
Haa... Satu popup dah keluar dengan URL pelik dan suruh daftar masuk bagai.. Padahal blog najwa latif tuh mana laa kena log in ataupun daftar masuk.. Haa.. So aku pun syak lahh sesuatu yang kurang enak.. Hahahhaa.. So aku pun check laa URL blog tersebut.. Ternyata ianya blog najwa latif Palsu atau fake.. 


URL palsu = NAJWALTIFS.BLOGSPOT.COM
URL betul = NAJWALATIFS.BLOGSPOT.COM


Haaa.. Kalau dibelek betul2, memang ada perbezaan kan? Kalau tak teliti betul2, memang tak perasan lah... Ok.. Aku nk mengukuhkan kenapa aku kata ini kerja hakers nk curik password ngan user name korang yerr.. 


TEKNIK PHISHING UNTUK DAPATKAN PASSWORD DAN USER NAME

Teknik nih selalu digunakan oleh newbie2 hakers dan ianya sangat mudah dan berkesan... Teknik nih digunakan untuk mencuri user name dan password korang.. Senang cite, sekiranya korang isi jer user name ngan password kat tempat yang disediakan (rujuk gambar daftar masuk di atas) , Secara automatik hackers tuu akan dapat user name dan password korang.. So jangan hairan lah mcm mana Fb ataupon blog korang kena hack.. 


Aku harap korang berhati2 bila nak login atau daftar masuk mana2 laman web yang alamat URLnya kelihatan pelik dan curiga.. Macam2 cara teknik PHISHING nih depa buat... Ada jugak kadang2 promot suruh like gambar, tapi kena log in atau daftar masuk dulu sebelum like.. So, bila klik login, akan keluar satu popup dengan alamat URL pelik seperti gambar daftar masuk di atas tuhh, sila jangan bubuh sebab ianya adalah teknik PHISHING untuk mencuri password dan user name korang..


Sila sebarkan entri ini untuk keselamatan password dan username facebook atau blog kawan2 korang.. 



JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!