BLOG KAU BERILMU SANGAT KERR HAH??

Posted in 04 February, 2012
by wan_cikgumuzik

Salam satu blogger... Aku melawat banyak blog yang ada di malaysia nih... Rasanya cuma ada lebih kurang 30-40% jerr blog2 yang berilmu.. Apa ilmu yang aku maksudkan?? Yelah.. Apa yang kita baca boleh dibuat sebagai bahan rujukan untuk kehidupan atau apa sahaja yang berguna untuk dijadikan teladan dalam menjalani kehidupan kita seharian..


Bagi aku banyak jugak blog2 yang bila dibaca bagaikan kosong dan tiada isi yang boleh digunakan... Dalam bahasa kasar, bila baca blog korang, apa pon tak boleh.. Just membuang masa jerr... Apa pun tarakkkk... 


Adakah korang salah sorang dari orang2 yang aku maksudkan?? kalau lah betul, maafkan aku... Apa kata, korang cuba buat entri yang memberikan sekurang2nya satu ilmu untuk pembaca korang.. Jangan sembang kosong jerr.. Pastikan ada ILMU yang korang sampaikan dan kongsi dengan pembaca korang..


Bukan payah pon nak kongsi ilmu.. Kiranya kalau korang buat entri makan nasi, dan cuba kongsikan doa sebelum makan dalam entri tuh.. Haaa.. Kan dah berkongsi ilmu tuhh.. Itu contoh jerr lah.. Jangan sia2kan penulisan korang dengan omong kosong jerr.. Pastikan berisi dan berilmu walaupon sedikit..


Sebenarnya banyak ilmu2 dunia yang korang boleh kongsi dengan pembaca korang... Macam mana nak dapat ilmu?? Jawabnya senang jerr... Korang kena laa rajin membaca dan mengkaji penulisan di blog2 yang korang kunjungi.. Jangan asik nak blogwalking tinggalkan jejak jerr.. Pastuhh blah... Baca pon idak entri kawan2 korang kan?? 


Apa2 pun selamat beramal dan selamat berkongsi ilmu.. Sekian entri aku kali nih dan diharap entri nih memberi ilmu dan inspirasi kepada korang untuk terus menjadi penulis blog yang berjaya.. 


Macehhhh sbb baca..


JOM LIKE FB FANPAGE AKU NIHH..