Sembang Mesra Belia DUN Guar Sanji

Posted in 02 April, 2012
by wan_cikgumuzik


ARAU, 1 April 2012- Program Sembang-sembang Belia pertama kalinya masuk ke kawasan DUN Guar Sanji. Program tersebut diadakan di Kampung Behor Mentalon. Program yang dihadiri oleh ADUN Guar Sanji Yang Berhormat Tuan Jafperi Bin Othman Memeriahkan lagi majlis yang diadakan seawal jam 8.30 pagi.

Encik Mohd Abd Karim Khan Bin Mansor Khan Pegawai Pembantu Strategik mewakili Pengarah Jabatan Belia Dan Sukan Negeri Perlis juga hadir bagi menjayakan majlis tersebut. 

Antara program yang dijalankan ialah pertandingan sepak raga tuju dan sukaneka untuk kanak-kanak. Apa yang menarik, pertandingan sepak raga tuju adalah salah satu sukan yang unik di mana jarang dimainkan oleh belia-belia zaman sekarang. Di negeri Perlis, permainan ini juga dikenali sebagai sepak takraw panah.
Belia sekitar Kampung Behor Mentalon sangat aktif dengan permainan sepak raga dan sering menyertai pertandingan sepak raga yang diadakan di seluruh Malaysia. 
Acara sukeneka juga tidak kurang hebatnya. Ramai kanak-kanak yang datang menyertai acara tersebut. Pertandingan masukkan benang ke dalam jarum juga diadakan untuk wanita sekitar Kampung Behor Mentalon. Semua acara tersebut dikendalikan oleh KEMAS Kampung Behor Mentalon.
Kemeriahan Program Sembang-sembang Belia yang berjalan dalam keadaan santai diakhiri dengan majlis penyampaian hadiah kepada pemenang. Majlis penyampaian hadiah disempurnakan oleh YB ADUN.
-SUMBER


JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!