BLOGGER WAJIB BACA...!! ANDA SEDANG DIPERHATIKAN..!!

Posted in 04 July, 2012
by wan_cikgumuzik

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia..!! Sudah lama aku tak hadap dan menulis kat blog nih.. Sibuk berbahas di facebook dengan puak2 pembangkang yg masih kelam tentang dunia politik.. ok.. skang aku bukan nk cite pasal politik. aku nk cite pasal karenah blogger dan facebooker masa kini..


post nih aku nk sampaikan untuk blogger2 dan juga facebooker2 yang berlambak2 kat malaysia nih.... ada yg buang masa dan ada yg buat duit kat laman sosial nihh.. Sedar tak sedar, semua tingkah laku anda di laman sosial sentiasa diperhatikan.. Sapa yg perhatikan anda?? banyak beb.. bukan setakat kawan2 korang... yg bukan kawan korang termasuk musuh korang pon dapat lihat aktiviti korang ok.


Mungkin ada yang tak perasan bahawa anda sedang diperhatikan.. percaya lahh.. jadi aku nak pesan lah.. hati2 dengan post anda dan hati2 lah jugak dengan kata2 anda... Tak mustahil korang akan disaman.. dihentam.. dan juga dikutuk... mungkin ada yg akan mengambil kesempatan untuk mengaibkan korang... so, kena lah hati2 ok.. 


Zaman dulu sapa2 main fb cuma nak cari kawan lama dan nk cari jodoh.. tapi sekarang dalam sedar tak sedar facebook dan blog merupakan satu medium untuk penyebaran sesuatu maklumat dan fitnah.. percaya lahh.. semua ini sangat merbahayakan kepentingan privacy korang.. 


Apa yang menjadi bahaya kepada korang ialah berkaitan dengan undang2.. jangan hanya kerana kata2 korang, membuatkan korang disiasat oleh pihak berkuasa.. bahaya beb.. tambah2 kalau ayat2 korang berbau fitnah.. fitnah plak org2 kenamaan dan berpangkat tinggi.. lagi bahaya... tup2 kena saman 2-3 juta.. mana nk cari duit nk bayar beb??? meringkuk kat penjara lahh jawabnya..


Jadi sekali lagi aku nk suruh korang berhati2 dengan kata2 korang samada di blog ataupun di facebook.. apa sahaja boleh berlaku.. korang juga mungkin menjadi mangsa jenayah kepada org yg berdendam dan terlalu marahkan dengan statement korang.. lagi mengerikan.. kerana ayat2 korang, korang boleh dibunuh..!!


Jadi, sekali lagi aku nk pesan kepada semua blogger2 dan facebooker2 di Malaysia nih, sila hati2 dengan kenyataan atau statemen korang ok.. 



JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!