PAS Nak Ke Putrajaya? JANGAN MIMPI LAHH..!! Jom Tgk Fakta Ini

Posted in 16 March, 2013
by wan_cikgumuzik

PAS Nak Ke Putrajaya? JANGAN MIMPI LAHH..!! Jom Tgk Fakta Ini | Yerlah.. nak tubuhkan negara islam lah konon2 kan?? nak perjuangkan islam laa konon2?? wahai penganut2 PAS.. korang hentikan lah perjuangan yang sia2 itu.. korang kena ingat satu FAKTA tentang KERUSI DI PARLIMEN utk PRU nih.. Dan UMNO dah lama Perjuangkan ISLAM beb..!!

Ok.. kat bawah nih aku nk kongsi satu FAKTA PENTING tentang KERUSI PILIHANRAYA... korang baca betul2. yerr..

-JUMLAH KERUSI PARLIMEN = 222
-NAK MEMERINTAH = 112

PEMBANGKANG

-PAS TANDING = 66 KERUSI
-DAP TANDING = 47 KERUSI
-PKR TANDING = 97 KERUSI

KERAJAAN

-UMNO TANDING = 117 KERUSI
-MCA TANDING = 40 KERUSI
-MIC TANDING = 9 KERUSI
-GERAKAN TANDING = 12 KERUSI
-PPP TANDING = 1 KERUSI
-KOMPONEN SABAH SARAWAK = 43 KERUSI

Ok.. fakta di atas jelas kan?? boleh nampak tak?? Kalau Pakatan Rakyat menang pilihanraya sekali pun, mampu kah PAS nak memerintah malaysia? Kalau PR menang pun, kompom2 PKR yg nak perintah sbb kerusi dia lebih banyak kan?? Time tuu akan terjadi kerajaa carca merba bila ke tiga2 parti politik nih ada perjuangan yg berbeza.

Di manakah perjuangan islam PAS kalau itu berlaku?? tidak kah sia2 sahaja?? padahal UMNO dah lama perjuangkan ISLAM dan MELAYU.. hairan kan macai2 PAS nih?? bayangkan PAS hanya ada 66 kerusi.. nk perintah malaysia kena ada 112 kerusi.. errr.. geng PAS nih kenal angka ke tak nih?? mcm mana nk memerintah??? 

Oleh itu, jangan mimpi lah PAS nk ke PUTRAJAYA ok.. memang tak nampak langsung kekuatan yg mengatakan PAS boleh ke putrajaya.. semuanya hanya salakan dan angan2 sahaja.. betol tak?? Pengikut PAS perlu jadi org cerdik dan jangan jadi kuda tunggangan DAP dan PKR tuhh.. buat malu org kampung jerr..

SEBARKAN UNTUK PENGETAHUAN ORG2 PAS DI MALAYSIA.. BIAR MEREKA TAHU FAKTA INI..!!


JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!