NAK LAWAN AJK PEMUDA / BAHAGIAN UMNO HANYA KERANA PROJEK??

Posted in 26 June, 2013
by wan_cikgumuzik

GAMBAR HIASAN
Owhyeahhh..!! Ini bukan tuduhan..!! Ini adalah realiti..!! Benda ini nampak jelas apabila ada beberapa bahagian dalam UMNO di Malaysia mengalami keagalan..!! 

Kenape?? Tak percaya?? hurmmm.. Mungkin ada yang perasan dan mungkin jugak ada yang tidak perasan perkara ini.. Bayangkan ada sesetengah bahagian UMNO di Malasia nih cawangannya (Pemuda) lenyap hampir 50%.. Betol kan apa yg aku cakap ni kan?? Kenapa??? Sila rujuk tajuk artikel entri ini..

Lihat balik pada sejarah ok... Mana2 cawangan dalam bahagian yg dah 'lup' atau lenyap kerana apa? Tentu kerana tak dapat perhatian sewajarnya dari UMNO bahagian kan?? lepas tuu semua pakat2 tidur.. Maka tertutuplah pemuda cawangan tersebut..

Yerlah.. Nak lawan Ketua, Naib Ketua atau AJK hanya kerana nak dapat projek saja.. Bukan nk jalankan tangungjawab memantapkan UMNO... Sememangnya ini berlaku... Bukan sahaja dalam UMNO.. Malah dalam Pakatan juga perkara ini berlaku.. Masing2 nk isi perut sendiri..

Memang lah bila dh ada jawatan senang dapat projek.. Tapi kena ingat.. Wang keuntungan dari projek itu lah hangpa nk kena guna utk kemajuan parti.. Bukan nk makan sorang2.. Jadi apa yg dah berlaku, Hangpa hanya nk projek dan jadi kaya.. Matlamat nk memantapkan parti dh lenyap dari minta..

Inilah realiti yg terpaksa kita ubah..!! Nk jawatan kena lah berjuang utk parti.. Bukan utk jadi kaya.. Apa kata lepas nih mana2 individu yg nk lawan dalam pemilihan, kita check betoi2.. Kalau ada lesen kontraktor, kita rijek awai2.. Haaa baru hangpa taw..!!

Aku tak kata laa semua kontraktor nih isi perut sorang2.. Ada jugak yg bekorban wang untuk memantopkan parti.. Tetapi ramai mana sangat lah kan??? Jadi, fikir2kan lah apa yang aku nk sampaikan nih.. Jadi, utk pemilihan kali ini, pilih lah betol2 ok.. Pilih lah yg berjuang utk UMNO.. Jangan pilih yg berjuang untuk PROJEK semata-mata...

Sekian...


JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!