PERCATURAN PEMILIHAN KETUA, NAIB KETUA DAN AJK PEMUDA UMNO KINI BERMULA

Posted in 25 June, 2013
by wan_cikgumuzik

Nampak gayanya percaturan untuk memilih ketua, naib ketua dan AJK Pemuda UMNO di setiap bahagian dah pun bermula.. Boleh dikatakan semua dijalankan secara senyap2 dan berhati-hati.

Banyak dok sembang2 dengan rakan2 politik nih masing2 dah parking di dalam kapal masing2 dengan diketuai oleh nakoda2 tertentu.
Mungin ada yang sedar dan mungkin ada yang tidak sedar pergerakan sulit beberapa orang yang bercita-cita nk jadi ketua pemuda memperkemaskan organisasi dalam kapal perang tersebut.

Mungkin ada pertandingan dua penjuru.. mungkin juga ada pertandingan lima penjuru.. Macam2 ada lah nanti nih bila time pemlihan tuhh.. Mungkin ada juga pertandingan yang akan menang tanpa bertanding. Hebat kan??

Kali ini percaturan untuk bertanding jawatan dalam UMNO memang dilihat agak pelik sikit. Tak seperti yang lepas2.. Nampak gaya kali nih sapa2 jer yg berhajat nk bertanding, boleh isi borang jaa... Tak perlukan pencalonan dan persetujuan dari cawangan mcm dulu2.. Sapa nak lawan, silakan.

OK.. Perasan tak sekarang nih sudah dapat dikesan beberapa nakhoda(nk lawan ketua pemuda) sedang menyusun anak-anak kapalnya(AJK) untuk kekuatan kapal yang bakal berlayar apabila menang bertanding nanti. Itu lah yg sedang berlaku sekarang nih..

Ada jugak nakhoda yang langsung tak membuat persediaan dan hanya nak lawan dengan situasi open game.. wahahaha.. Boleh menang kaa?? Org lain susun geng tak sangga, kamu nk pi lawan buta2 jaa.. Hihihihihi... Aku pun tak paham...

Walau apa cara sekali pun, hangpa buat lah yan terbaik demi UMNO.. Kalau nak rasa sebelah kaki dah masuk dalam neraka, teruskan perjuangan nk jadi ketua.. Tangungjawab dan amanah memang sangat tingi dan harus bekerja dengan betol.. Tersalah langkah, neraka lah tempat kamu.. Ingat tuu...

JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!