CERITA EKSKLUSIF...!! BOSS KU SEORANG PEMBANGKANG DI PEJABAT KERAJAAN

Posted in 25 June, 2013
by wan_cikgumuzik

Asslamualaikum..!! Jawab cepat..! kalau tak, berdosa..!! Huuhuuuhu... Ada tak yang tidak bersetuju dengan tajuk entri aku kali ini?? Dan ada tak  yang nak menuduh aku mengada-adakan cerita??

Sila lah buat bantahan okey.. Aku pasti ramai kaki tangan awam terpaksa berhadapan dengan boss mereka yang sememangnya kompom-kompom orang kuat dalam Pakatan Rakyat.. Inilah realiti yang terpaksa ditempuh oleh penyokong-penyokong kerajaan Barisan Nasional di mana Mereka terpaksa berhadapan dengan Boss atau ketua jabatan yang jelas sekali toktok Pembangkang dan menperjuangkan idealisma pembangkang justeru menyiksa mental pekerja2 yang dikenalpasti penyokong Barisan Nasional.

Sebenarnya ada lah dengar cerita-cerita dari kawan-kawan yang mana mereka terpaksa bekerja dengan ketua jabatan yang menyokong pakatan rakyat. Tanak sebut lah agensi kerajaan mana-mana kan.. Sendiri mau ingat lah. Yang makan cili, pasti terasa pedasnya kan?
Seperti yan kita tahu, orang yang menyokong pembangkang pasti menolak apa yang kerajan aturkan utk rakyat dan ada agendanya tersendiri untuk memastikan rakyat hidup selesa. Dengan menggunakan jabatan-jabatan untuk merealisasikan hasrat kerajaan tentang sesuatu perkara. Tetapi agak sukar sekiranya Boss di sesuatu jabatan adalah penykong Pembangkang.

Adakah kegagalan sesebuah agensi jabatan kerajaan berpunca dari situ? Walaupun terpaksa akur dengan pekeliling, namun kualiti yang diberikan adalah tahap low class berbanding dengan tuntutan pekeliling yang dikeluakan. Ini adalah kerana Boss di jabatan tersebut adala seorang pembangkang.

Arahan yang diberi dilaksanakan dengan sempurna dengan laporan-laporan yang lengkap dan menampakkan boss tersebut menerima arahan dan melaksanakannya dengan sempurna. Tetapi sempurnakah sekiranya kejayaan yang ditulis hanya berdasarkan laporan di atas kertas sahaja??

Hasilnya secara realiti sebenarnya ialah kegagalan yang dicipta. Wajarkah ketua-ketua jabatan sekarang masih terdiri dari golongan2 pembangkang? Cuba anda fikirkan.. Di mana kejayaan sesebuah jabatan kerajaan sekiranya ketua di jabatan juga merupakan seorang yang menentang arus melawan kerajaan?? Menyedihkan betol.

Mujurlah kerajaan Malaysia bukan sebuah kerajaan yang kejam dengan meletakkan syarat "NAK KEJE GOMEN, KORANG MESTI PENYOKONG KERAJAAN" kan?? Kalau lah syarat itu digunapakai, memang becamuk tahi lahh penyokong2 PR dan terpaksa menjadi penganggur. 

Itu bermakna korang yakni pembangkang tak pernah bersyukur hidup dalam negara yang harmoni dan penuh demokrasi. Kerajaan yang tidak memilih bulu dalam soal memberi peluang pekerjaan. Semua rakyat Malaysia boleh bekerja dan mencari rezeki.. So, apa kata korang fikir sejenak... KEJAM SANGATKAH KERAJAAN MALAYSIA nih sampai boleh bagi korang cari makan??

Kalau aku lah, mana-mana pembangkang yang duduk dalam jabatan kerajaan, aku buang jerr.. Dengan kata lain, "BIRUKAN JABATAN KERAJAAN" dan pastikan tiada anasir dari pembangkang untk mencipta kegagalan agenda kerajaan. Mereka hanya org2 yang menjahanamkan sesebuah institusi kerajaan sahaja..!! fikirkan..!!


JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!