iisshhhkkk..!! KAU MEMANG LAYAK DIGELAR PENGEMIS 20SEN..!!

Posted in 22 July, 2011
by wan_cikgumuzik

Aku terpanggil untuk membuat entri nih sebab ingin menjawab pertanyaan pada satu entri yang aku jumpak malam tadi.. Soalannya berbunyi mcm nih.. "PERLUKAH MEREKA DIGELAR PENGEMIS RM 0.20 " oleh blogger ULAN the big trafic.. 


Jawapan aku memang sangat layak dan terus terang aku mengutuk dan menghina mereka yang menjadi pengemis RM0.20 nihh... Bagi aku mereka nih sangat kurang ajar dan biadab tahap sial sebab meninggalkan link iklan pada shoutbox tuhh.. Teknik dan gaya tersebut sememangnya akan dimaki oleh tuan shoutbox..!! Kalau aku lah, tobat2 aku TAK HALALKAN 20sen tuu untuk kau ok..!! lantak kau lah makan duit haram dari aku..!!


Jalan penyelesiannya senang jerr.. Ban jer IP manusia SIAL tuhh pada shoutbox korang tuu ok... Tak reti mcm mana nak ban IP dia?? Meh sini nak ajar.. Tapi utk SHOUTMIX saje taw.. Yang pakai CBOX, pandai2 lah korang carik ok..


Mula-mula korang korang kena LOGIN dahulu ok.. Cara nak LOGIN, picit lambang yang mcm earphone kat dalam bulatan tuh..


Pastu akan muncul benda yang mcm gambar kat atas nih dan korang just masukkan password kat tempat yang dipetakkan merah tuu.. Pastikan korang ingat laa password yang korang bubuh time register tuu dulu.. Kalau tak ingat, Bukak account shoutmix baru ok..


Kemudian korang akan nampak chatbox korang akan berubah sikit dengan ada penambahan perkataan ban dan delete (tgk gambar contoh). Kalau nak BAN, korang just picit jerr kat perkataan ban di bawah msg si pengemis RM0.20 tuu.. (p/s : nak ban cik anon pon boleh).. lepas korang picit perkataan ban, maka akan terpapar lah gambar seperti di bawah..


Dalam ruangan BAN URL tuu akan terpapar URL si PENGEMIS 20SEN tuu dan dalam ruangan BAN IP plak akan terpapar no IP si pengemis atau cik anon yang suka menyerang shoutbox kita tuhh... Contoh di atas memaparkan IP yang medium.. Korang klik anak panah sebelah kanan tuu dan akan keluar yang full IP.. pilih jerr yang full IP tu utk di ban ok.. Lepas pilih, klik perkataan BAN kat bawah tuhh.. Settle..!!


Lepas nih Pasti ada kawan korang akan tanya kat ruangan komen "kenape saya tak leh msg kat shoutbox awk??" atau "kenape awak ban IP saya kat shoutbox awk??"  Jawabnya senang jerr.. "Mana laa saya tahu.. Saya cuma ban IP pengemis 20sen ngan cik anon jerr.. Maybe awk salah sorang dari mereka.."


Tapi make sure ban no IP yang FULL ok.. Kalau tak full, kadang2 tiga hingga lima nombor IP kat depan tuu ada persamaan ngan nombor IP kawan2 korang yang lain di mana mereka tak bersalah pun ngan korang.. Sebab tuu kena pilih no IP yang full ok..


Aku kadang2 kesian nak ban sebab takut si pengemis2 nih di kalangan kawan2 aku.. So, lu pikir laa sendiri lepas nih ok sbb aku dah tak tahan dan aku akan BAN kau wahai pengemis sial..!! Dah cukup rasanya aku bagi rezeki haram pada kau ok..


Sekian entri pedas dari aku untuk kali nih.. Aku memohon ampun sekiranya ada diantara kawan2 aku yg berkecil hati ngan bahasa aku.. Sememangnya si PENGEMIS2 nih kena ajar mcm nihh sebab mereka pon kurang ajar...


P/S : Aku doakan Allah ampunkan dosa kau wahai si pengemis 20sen oii..


TAGS : TUTORIAL BAN IP PADA SHOUTBOX, BAN IP PADA SHOUTBOX, TOTURIAL BAN IP, BAN IP, DUA PULUH SEN, IKLAN 20SEN,