APA KEJADAHNYA SHOUTBOX TUU?? MEH SAYA JAWAB..

Posted in 09 August, 2011
by wan_cikgumuzik

Alamakkk..!! ISU SHOUTBOX lagi?? Uhuk uhuk uhuk.. Gigil sioottt..!! Haaa.. Ok ok.. korang jangan risau.. emosi aku ketika tulis entri nihh adalah dalam keadaan stabil dan tenang sementara menunggu waktu bersahur.. Harap korang baca betul2 apa yang aku nak sampaikan kat sini.. Entri nih agak panjang taw.. Ok ok.. Straight to the point..!! Korang ingat kan entri aku yang bertajuk TAK PASANG SHOUTBOX, TAPI NAK BLOGWALKING | APA ALASAN MEREKA semalam kan??? Aku mendapat satu respon dari salah sorang pembaca aku.. Kisahnya bermula di sini..




Aku ada komen kat satu blog bertanyakan soalan seperti di atas selepas aku siap entri isu shoutbox yang bertajuk di atas.. Tapi aku tak dapat jawapan dari tuan blog tersebut.. Kalau2 dapat jawapan, maybe aku akan update entri TAK PASANG SHOUTBOX, TAPI NAK BLOGWALKING | APA ALASAN MEREKA tuu untuk berkongsi alasan2 mereka nihh.. korang nk tengok tak apa jawapan yang aku dapat?




Ok ok.. dia datang jawab kat entri aku... tapi bertanyakan soalan balik kat aku... So bila dia tanya mcm tuu, aku pon jawab laa jawapan pendek supaya beliau lebih berfikir dengan membaca komen2 bloger lain yang drop kat entri tuu sebab bagi aku komen kawan2 semua sangat berilmu.. So aku jawab mcm nih..




Mungkin beliau tak boleh paham ngan jawapan aku yang agak mendalam kot.. Tapi aku percaya dia org bijak sbb entri dia ada bahasa inggeris.. Tak pe lah.. Jab lagi aku jawab jugak la setelah dia keluar satu statement yang mcm nih kat entri dia..




Haaa... Sentap mak bila dia kata aku BACUL.. Kih kih kih... Mcm2 kan mentaliti blogger2 nih kan?? Tapi gua cool beb sbb gua kan rokers.. Kih kih kih.. Dia buat satu entri khas untuk aku kerana kemunculan entri aku yang  Lepas dan mendakwa aku hanya buat andaian aku sendiri dengan alasan2 yang aku kemukakan.. Kah kah kah kah.. Kalau aku buat andaian sendiri, dari mana aku belajar istilah2 yang tuan sendiri pon tak paham?? Aku memang study  tanya kebanyakan blogger2 yang xde shoutbox nihh.. Tapi mereka PROFESIONAL sebab bagi jawapan yang bernas kat aku untuk aku kongsikan dengan kawan2 aku..  Respon mereka sangat positif kerana kebijaksanaan mereka berkongsi ilmu.. Bukan asyik nak melenting jerr bila tanya isu2 panas nih.. Itu menunjukkan kematangan seseorang blogger ok..




Yer lah yerlahhh.. Kan aku dah terangkan kat atas tuu.. nak marah2 plak abg nihh... Aku bukan bagi alasan untuk orang laa.. Aku nak syer alasan2 mereka yang bekerjasama dengan aku untuk sampaikan pada blogger2 lain kenape mereka tak pasang shoutbox.. tuu jerr.. tak ada pon niat nak menghina atau menghentam sape2.. Hanya berkongsi ilmu jerr kan?? BERSALAHKAH AKU?? ok2.. Skang aku jawab soalan tuan yerr..


ADAKAH BLOGWALKING HANYA UNTUK ORANG YANG ADA SB (SHOUTBOX) SAHAJA??


Jawapan aku mcm nih... 
Semua blogger boleh blogwalking dan berhak 100% untuk blogwalking.. Tiada apa2 sekatan kat situ.. Tapi bagi blogger yang tiada shoutbox di blog mereka, mereka ada etika tersendiri.. Etika TERPENTING mereka tak akan drop link blog mereka kat shoutbox blog yang mereka lawati.. Mereka sangat menghormati hak2 pengguna shoutbox nih.. Itu baru laa boleh jadi blogger yang PROFESIONAL, bijak dan beretika..


Mereka hanya drop komen kat ruangan entri sebab mereka sedar ramai blogger akan kecewa kalau klik link mereka di shoutbox dan tgk2 blog mereka tak ada shoutbox.. Jadi mereka akan memberi komen yang bernas dan membuatkan pembaca lain tertarik untuk terjah blog mereka melalui ruangan komen. Itu lah cara mereka blogwalking..


So, jawabnya orang yang tak ada shoutbox pun boleh blogwalking..


Rasanya itu jer kot jawapan yang patut aku jawab.. Kalau tak puas hati jugak, sila baca semua komen blogger2 yang komen pada entri di mana telah membuatkan tuan mengeluarkan entri yang penuh dengan emosi tuu..


Opsss.. Sorry sebab terpaksa print screen ayat2 manis kat entri tuan sebab..




Ahah.. Tuan maybe akan padam entri tuu.. Jadi better aku printscreen entri tuan takot2 pembaca blog aku tertanya2 dan pening kenape aku keluarkan entri yang cool nih.. 


Apa kata korang pi baca sendiri semua isi2 manis dalam entri tuu sendiri.. OPEN NEW TAB LINK NIH kalau nak baca keseluruhan entri tuu.. Tuu pon kalau tuan dia tak padam lagi entri tuu kan.. Korang terjah laa dia.. bagi lerr trafic kat dia sket 2-3 hari nihh.. komen laa apa yang patut kat entri tuan blog tuu.. Tapi korang jangan kecewa plak sbb blog dia memang xde shoutbox ok... Tapi tak taw lahh kot2 dia dah pasang plak harini.. huhu..


Sekian jawapan aku untuk persoalan tuan.. dan kalau ada apa2 yang tak paham lagi, sila bertanya lagi yerr.. Insyaalah dengan jujur saya akan menjawab soalan tuan.. Kalau tuan nak tahu kepentingan shoutbox, search jerr kat google guna keyword KEPENTINGAN SHOUTBOX PADA BLOG atau APA ITU SHOUTBOX.. Insyaalah tuan akan dapat jawapannya.. Tak payah nak serabut2 otak dok fikir sendiri..


P/S : Expresi pon expresi jugak kan.. takkan sampai nak mencarut2 dan menghina orang di bulan mulia nih kan?? Terlajak kata tak leh undur bro.. terlajak keta ada jugak gear rivers.. tuu pon kalau tak rosak.. haha.. Sabar yerr tuan.. Tapi apa2 pun, gua maafkan lu ok.. salam ramadhan dan maaf zahir batin.. 


SILA LIKE FAN PAGE NIH KALAU NAK... HEHEHE..


SEKIRANYA NAK KOMEN DAN BAGI KRITIKAN PEDAS SILA TICK KAT RUANGAN ANONYMOUS PADA RUANGAN KOMEN SUPAYA IDENTITI ANDA TAK TERDEDAH DAN TIADA ORANG TAHU SIAPA ANDA..!! KOMEN ANDA AKAN DI APPROVE OK.. HARAP KOMEN ANDA DAPAT MEMBERI BANYAK LAGI JAWAPAN KEPADA PERSOALAN SAHABAT AKU TUU..

TAGS : TAK PASANG SHOUTBOX TAPI BLOGWALKING, ALASAN MEREKA YANG TAK PASANG SHOUTBOX, ALASAN TAK PASANG SHOUTBOX, SEBAB TAK PASANG SHOUTBOX, KENAPA BLOGGER TAK PASANG SHOUTBOX, BLOGGER TAK PASANG SHOUTBOX DI BLOG,