NAK JADI BLOGGER, TAPI BODOH..!! PTUUIIHH..!!

Posted in 04 September, 2011
by wan_cikgumuzik

Yeaahhhh..!! Skang awal2 aku nk bgtaw, aku tak hentam sapa2 ok.. Aku cuma nak luahkan isi otak aku jerr mengenai perangai2 blogger nih.. Sapa yang makan cili, dia laa rasa pedas okey..!! Lantak lah sapa pon nak terasa... Aku punya blog, aku punya tulisan.. So aku punya idea.. Hak aku kan?? Sapa kau nak komplen2 aku?? Bukan aku ajar orang buat maksiat atau buat benda2 yang dilarang Allah pon.. Aku bukan sebarkan ajaran sesat pon kan?? Hahahaha.. Korang kan tahu aku memang suka dengan entri2 mcm nih.. Kah kah kah..
Dalam dunia blog nih, kadang2 korang boleh jumpak golongan mereka yang belagak pandai, nasihat orang sana sini, konon2 diri penuh dengan ilmu.. Tapi hakikatnya haram tak taw apa2 pon.. Sekadar baca entri2 orang dan balik kat blog dia, buat entri.. Sapa2 pon boleh kan kalau nk buat entri2 info mcm tuu kan.. Senang jerr.. Just study dan olah then sampaikan laa pada pembaca korang.. Senang kan?? Tak de susahnya.. Tapi dalam entri ada benda bodoh yang ditulis secara sengaja atau tak sengaja..
Kenape aku kata mereka nih bodoh?? Bukan sebab entri mereka yang nampak hebat dengan kata2 nasihat yang penuh budi perkerti dan sopan santun tuu.. Aku nak kata bodoh sebab Ada benda yang diolah dan dicerita tanpa buat usul periksa dan buat fakta dengan tuduhan melulu sehingga menjatuhkan maruah dan imej seseorang.. Walaupun entri tuu berbentuk info dan motivasi, apa kebodohan yang boleh kita nampak ialah bagai meludah ke langit.. Seperti contoh, entri nasihat kat orang jangan gado2.. Tapi kat entri yang ditulis mcm nak ajak bergado... Tak ke bodoh mcm tuu.. Korang faham tak apa yang aku maksudkan ludah ke langit tuhh?? Yang tuu contoh laa aku nak bagi ok..
Kan dah nampak sangat yang entri mcm tuu dah memalukan diri sendiri?? Tak ke bodoh mcm tuu?? Yang tuu laa orang kata belagak pandai, tapi bodoh.. Hahahahha.. Lagi nampak bodoh bila si penulis entri berasa diri dah cukup pandai tapi hakikatnya tak laa pandai sangat pon.. Kalau betol2 pandai, tak akan ada orang yang tak senang dengan entri yang ala2 berilmu tuu.. So  kalau nak buat entri2 info, jangan laa menampakkan kebodohan sendiri.. Buat laa yang betul2 berilmu kalau dah declare blog tuu sopan santun dan tak pernah nak jatuhkan orang..
Banyak lagi kebodohan penulis blog yang pernah aku jumpak.. Tapi tak nak laa cite semua.. nanti aku cita lagi.. Haha.. 


Mesti ada yang berkata entri nih pon bodoh kan?? Meludah ke langit dan jatuh ke muka sendiri kan?? Tapi aku nak nafikan ok sebab aku tak de sentuh sape2 atau nak jatuhkan sape2 dalam entri nih kan?? Lain laa kalau aku sebut nama abgteror kerr.. teynteyn kerr... Baru laa nampak yang aku nihh nak hentam diaorang.. So, kat entri Aku nih tak de plak aku kata kat sape2 dan hanya memberi info tentang apa yang aku rasa..


pesanan dari aku, nak jadi blogger yang happy, sila jangan sebut nama atau perkataan yang boleh dikaitkan dengan entri korang kalau nak kutuk tuhh..


Sekian terima kasih sebab membaca...


NANTIKAN ENTRI PENDEDAHAN ADA BLOGGER GUNA IFRAME DAN SOFWARE ALEXA UNTUK NAIKKAN TRAFIC.. (MASIH DALAM SIASATAN)


YANG TAK TAHU APA ITU IFRAME, SILA KLIK SINI UTK BACA

P/S : keyword untuk entri nih ialah BODOH...!! Kah kah kah kah..

KORANG TAK BODOH KAN?? LIKE LERR PAGE AKU NIH.. 


TAGS : BLOGGER BODOH, BLOGGER BELAGAK PANDAI, BLOGGER BODOH SOMBONG,