DBKL PADAM HASIL SENI GRAFITI DI KUALA LUMPUR | SAYANG KAN??

Posted in 16 February, 2012
by wan_cikgumuzik

Dulu aku pernah laa duduk kat kl 3-4 tahun.. So aku dh agak kenal dengan pelbagai situasi di KL tuh... Dan salah satunya yang menjadi tarikan aku, lukisan grafiti yang dilukis di dinding2 sungai klang sekitar KL tuh... Memang sangat berseni dan sangat menakjubkan... 


Apa yang mengecewakan aku, Semua hasil seni nih telah dipadam oleh DBKL baru2 nih.. Maknanya tak dapat lah lagi kita nak tengok hasil seni yang pelukis2 tuh lukis mural grafiti yang dilukis secara percuma.. Sayang kan?? Kita dh kehilangan hasil seni negara yang hebat..!!


Yang aku hairan, banyak lagi tempat2 berkulat dan perlu dicantikkan, DBKL tanak plak pi bubuh cat baru kan? Apa kata DBKL pi cantikkan dulu tempat2 yang dh lama tak dicat dan dah naik kulat tuhh.. Baru laa korang padam hasil seni budak2 tuh.. Bari laa orang tak sakit ati kan...


Nak jaga imej negara alasannya.. Kenape?? Hasil seni yang disanjung ramai tuhh perosak imej negara ker?? Mengarut kan?? Rasanya iklan pinjaman wang berlesen yang ditampal merata2 tempat di KL lebih merosakkan imej negara kan?? Kenape yg tuu DBKL tak nak hapuskan terus 100%?? Kenape masih ada??


Apa2 pun aku dapat rasakan yang budak2 grafity art nih akan turun padang pi lukis balik semua tempat yang dah dipadam oleh DBKL tuh.. Maybe cat grafiti dh luntur kot.. Sbb tuu DBKL padam dan nak budak2 grafiti tuu lukis baru kan? Apa2 pun, rasanya ramai yang tak setuju bila DBKL padam hasil seni grafiti di dinding sungai klang tuh..


sila KLIK SINI untuk tgk komen mereka yg tak setuju lukisan tuu dipadam..


Sekian terima kasih..


JOM LIKE FB FANPAGE AKU...