ISU LYNAS MALAYSIA | KESAN RADIASI LYNAS TIDAK BAHAYA LANGSUNG

Posted in 29 March, 2012
by wan_cikgumuzik

ISU LYNAS MALAYSIA | KESAN RADIASI LYNAS TIDAK BAHAYA LANGSUNG | Ramai yang berpendapat kilang lynas sangat merbahaya dan memudaratkan kesihatan orang awam. Bagi aku, semua tu adalah mengarut belaka.. Tiada Bukti kukuh yang menyatakan dedahan radiasi dari kilang lynas sangat bahaya.. Aku pulak ada bukti yang mengatakan kesan radiasi dari kilang Lynas adalah tidak bahaya..


Puak pembangkang hanya tahu nak membangkan dan buat video yang bagi aku mencurigakan.. Tiada bukti kukuh dan hanya lukisan yang bagaikan kanak2 tadika jerr video tuh.. Tapi tak cerita plak fakta sebenar tentang pendedahan radiasi yang berlaku kalau kilang lynas siap dibina nanti.. Jom tengok carta di bawah nih..
Ok dah paham tak kesan Lynas terhadap Malaysia dan apa laa sangat kesan radiasi dari kilang Lynas tuu kalau nak dibezakan dengan kesan-kesan yang sedia ada di Malaysia nih kan? Dah nampak tak pakatan Puak Pembangkang mengelirukan korang dengan cerita2 yang tak masuk dek akal tuhh?? Korang orang bijak, ikir lah sendiri yerr..
Di atas pulak adalah carta kesan radiasi dari tahap selamat, sehingga lah ke tahap yang bahaya.. Jadi, kat situ pun dah cukup bukti menyatakan kesan radiasi dari kilang lynas langsung tidak merbahaya kalau nak dibezakan dengan kesan radiasi yang diterima oleh pilot kapal terbang... Anda bijak, anda harus menilai...
Sekian cerita aku berkaitan isu lynas untuk kali ini... Ada lagi sebenarnya yang aku nak sampaikan.. Tapi tunggu lah yerr.. Aku akan kupas isu Lynas nih sehingga lah aku akan dedahkan dari mana aku dapat sumber2 cerita nih.. Harap terus mengikuti Isu Lynas yang aku tulis nih yer..

LIKE OUR FACEBOOK FANPAGE NOW..!!
   

TAGS : KESAN LYNAS MALAYSIAKESAN RADIASI LYNAS DI MALAYSIAKESAN LYNAS TERHADAP BUMI MALAYSIAISU LYNAS, KILANG LYNASLOKASI KILANG LYNAS, KENAPA LYNAS BAHAYAFAKTOR TENTANG LYNASCERITA TENTANG LYNASAPA ITU LYNASAPAKAH LYNASHENTIKAN LYNASKLIANG LYNAS DI PAHANG, KESAN RADIASI LYNAS MALAYSIA