TEKNIK SEO UNTUK BLOGSPOT - PILIHAN TEMPLATE MESRA SEO

Posted in 21 March, 2012
by wan_cikgumuzik

TIPS SEO UNTUK BLOGSPOT - PILIHAN TEMPLATE MESRA SEO | Teknik SEO yang pertama sekali aku sarankan korang memilih template yang mesra SEO... apa yang dikatakan template mesra SEO nih?? Tak payah susah2 nak fikir... meh aku nak ajar teknik dia... pertama sekali korang search kat google apa-apa keyword, then dapat hasil carian dan pastikan blog yang ada di tempat pertama page hadapan google adalah blog yang menggunakan blogspot.. Kalau blog tersebut menggunakan wordpres, sila search lagi sampai dapat..!!

Ok.. dah dapat dah entri dari blogspot yang duduk di tempat pertama page hadapan google kan?? Tunggu apa lagi.. Terjah laa blog tersebut... Dan sila tengok laa template blog tuhh macam mana.. Belek setiap sudut rupa blog tersebut... Buat sedikit kajian tentang template blog tuhh..


Kemudian, ulang perkara yang sama dengan melihat blog2 yang lain dengan menggunakan keyword lain plak.. dan harus diingat, terjah blog yang guna blogspot sahaja ok.. blog yang wordpress jangan terjah.. Korang boleh buat kajian dengan perbezaan dan persamaan yang ada pada blog2 yang korang jumpak.


Bila dah jumpak yang korang rasakan menarik, mana nak carik template SEO yang mcm orang tuu pakai kan?? Haa.. jawabnya mudah jerr.. Korang cuba tengok kat bahagian footer atau bawah sekali pada template blog tuu... Mesti korang akan jumpak iklan2 atau credit link kan?? 


Haaa ada kan link2 kat bawah tuu termasuk laa nama blog yg korang terjah tuu kan?? Yaa.. just klik jerr semua link yang ada, Insyaallah link tuu akan membawak korang ke tempat asal template blog yang mesra SEO tuhh.. 


Senang kan cara aku ajar korang tips SEO untuk cari template yang mesra SEO kan?? So, tunggu apa lagi... Cubalah..!!



JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!